י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בל תשחית

נלחמים בבזבוז מזון: קנסות לסופרמרקט ושקיות לקחת הביתה

ספרד שואפת להפסיק את בזבוז המזון, באמצעות חקיקה שתקבע קנסות כבדים לסופרמרקטים שמשליכים מזון, ברים ומסעדות יהיו חייבים לספק שקיות, כך שלקוחות יוכלו לקחת שאריות אוכל הביתה. החוק מגיע בעקבות מאמצים דומים בצרפת ובאיטליה

אוכל: אילוסטרציה
אוכל: אילוסטרציה צילום: אהלי צדיקים

ספרד מקדמת חוק למניעת בזבוז מזון, וצמצום הנתון של 1,300 טון מזון שמתבזבז מדי שנה ברחבי המדינה, כך אמר לואיס פלאנס, שר החקלאות הדיג והמזון של ספרד. נתון זה שווה ל-31 ק"ג לאדם שנזרק לפח כל שנה. החקיקה תגיע לאישור הפרלמנט, הממשלה מקווה שהחוק החדש ייקבע עד תחילת 2023. החוק מגיע בעקבות מאמצים דומים בצרפת ובאיטליה.

שר החקלאות תיאר את החקיקה כ"מכשיר שיפוטי חלוצי" שיאפשר לממשלה להתמודד עם חוסר יעילות בשרשרת המזון ולבלום את העלויות הכלכליות, האתיות והסביבתיות הנובעות מכך. "בעולם שבו למרבה הצער עדיין קיים רעב ותת תזונה, אלו דברים שמכבידים על מצפונם של כולם", אמר.

הצעת החוק כוללת גם צעדים לאלץ סופרמרקטים ומסעדות לעבוד עם ארגוני חסד שכונתיים ומחסני מזון, כדי להגביל את הפסולת. עסקים בקנה מידה בינוני וגדולים, יצטרכו להגיש תוכניות למניעת בזבוז, כאשר עדיפות תינתן לתרומות המזון אם עדיין הוא בתוקף.

במקרה של פירות בשלים מדי, הצעת החוק מציעה להפוך אותו למוצרים כמו ריבות או מיץ. אם לא, ניתן להשתמש בו להזנה לבעלי חיים או לייצור דשנים ודלק ביולוגי. מסעדות יצטרכו גם לספק שקיות ללקוחות לקחת הביתה אוכל שלא אכלו.

למרות שהממשלה מודעת כי רוב בזבוז המזון מתרחש בבית, החקיקה בונה על קמפיינים חינוכיים ולא על קנסות כדי לשנות את ההתנהגות הביתית. חברות שיעברו על החקיקה עלולות לעמוד בפני קנסות של עד 60,000 אירו, או עד 500,000 אירו עבור עברות חוזרות ונשנות.

מזון ספרד קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד