י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראיון ראשון אחרי חצי שנה

הקנצלרית לשעבר: "פוטין עשה טעות גדולה, אין לי על מה להתנצל"

קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, דיברה לראשונה מאז הפרישה ואמרה כי "לא הייתה שום הצדקה למלחמת התוקפנות האכזרית והבלתי חוקית של פוטין" ואמרה "הנשיא הרוסי עשה טעות גדולה" וכי "אין לי על מה להתנצל"

חיילים אוקראינים: אילוסטרציה
חיילים אוקראינים: אילוסטרציה צילום: מתוך שידורי כאן 11

קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, הגנה על התנהלותה מול רוסיה ב-16 שנות כהונתה, ואמרה שאין לה "על מה להתנצל", אפילו כשהפלישה של מוסקבה לאוקראינה מטילה צל על מורשתה. מרקל התעקשה שהיא לא הייתה תמימה בהתנהלותה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שאותו פגשה בקביעות במהלך 16 שנות כהונתה.

"דיפלומטיה לא שגויה רק ​​בגלל שהיא לא עבדה", אמרה מרקל בראיון הגדול הראשון שלה מאז שעזבה את תפקידה לפני שישה חודשים. היא הזכירה את תמיכתה בסנקציות כלכליות נגד רוסיה על רקע סיפוח קרים ב-2014, ובמאמצים גרמניים-צרפתים לשמור על תהליך השלום שהתנהל במינסק עבור אוקראינה. "אני לא צריכה להאשים את עצמי שלא התאמצתי מספיק", אמרה הקנצלר לשעבר, "אני לא רואה שאני צריכה להגיד 'זה לא בסדר' ובגלל זה אין לי על מה להתנצל".

היא דחתה את הביקורת על כך שטעתה בכך שחסמה את הצטרפותה של אוקראינה לנאט"ו ב-2008, בטענה שאוקראינה הייתה מפולגת מדי בשלב זה ופוטין היה רואה בחברות "הכרזת מלחמה".

"זו לא הייתה אוקראינה שאנו מכירים היום, המדינה לא הייתה יציבה, היא הייתה רצופת שחיתות", אמרה, ושיבחה את הנשיא וולודימיר זלנסקי על מנהיגותו בזמן המלחמה. מרקל טענה כי הסכמי השלום של מינסק 2014-2015 , שנראו בזמנו כדרך הטובה ביותר לסיים את הלחימה במזרח אוקראינה בין בדלנים פרו-רוסים וחיילים אוקראינים, "הביאו קצת רוגע" והעניקו לאוקראינה זמן להתפתח כדמוקרטיה. ולחזק את הצבא שלה, אמרה.

"האומץ והתשוקה שבהם הם נלחמים למען ארצם מרשימים מאוד", הוסיפה מרקל. "הוא (פוטין) רוצה להרוס את אירופה", הזהירה. "זה מאוד חשוב שהאיחוד האירופי יישאר ביחד עכשיו". מרקל, דוברת רוסית שוטפת, הגנה גם על מדיניותה של תמיכה בסחר עם רוסיה, ואמרה שאירופה ורוסיה הן שכנות ואינן יכולות להתעלם זו מזו.

היא אמרה שהיא התמודדה עם שאלות על ברית המועצות לשעבר במשך כל תקופת כהונתה, אך מעולם לא ניתן היה לסיים את המלחמה הקרה. "לא הייתה שום הצדקה למלחמת התוקפנות האכזרית והבלתי חוקית של פוטין", היא אמרה והוסיפה כי "הנשיא הרוסי עשה טעות גדולה".

מלחמת אוקראינה רוסיה אנגלה מרקל ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד