י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעם ותסכול בקואליציה

הח"כ המורד: "אף אחד לא יגיד לי מתי לפרוש"

בקואליציה מנסים ללחוץ על חברי הכנסת מאזן גנאים וג'ידא רינאוי זועבי שגרמו להפלת חוק יהודה ושומרון - לפרוש מהכנסת כדי לנסות לשמור על יציבותה, אולם ח"כ גנאים אמר היום כי לא יקבל הוראות וכי רק הוא זה שיחליט האם לפרוש ומתי

הח"כ המורד: "אף אחד לא יגיד לי מתי לפרוש"
מאזן גנאים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת מאזן גנאים מסיעת רע"מ שהצביע בניגוד לעמדת הקואליציה והפיל את חוק תקנות יהודה ושומרון, גרם לזעם רב בין חברי הממשלה שאף איימו להחרים את ההצבעות של רע"מ עד שיחזור או יתפטר. גנאים החריף היום (רביעי) את הטון בריאיון שהעניק לרדיו 'עלם' הפלסטיני אמר: "רק אני מחליט מתי לפרוש. אף אחד לא יחליט בשבילי".

גנאים אמר בנוסף בריאיון: "יש לי את האומץ להגיד לראשונה שהבאתי עשרות אלפי מצביעים לרע"מ בבחירות, אני מהווה עבור המצביעים האלה שגריר ורק הם יכולים לדרוש ממני לפרוש. אקבל את ההחלטה בזמן הנכון והמתאים".

בתוך כך, יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס הבוקר למשבר מול ח"כ מאזן גנאיים ואמר כי במפלגה נמצאים מולו במגע ישיר: "הוא שותף שלנו במפלגה. אנחנו דנים באירוע הפוליטי הספציפי וגם באופן כללי איך ממשיכים את דרכנו".

אתמול פורסם כי ברע"מ יציעו לגנאים להתפטר מהכנסת בתמורה לתמיכה בו לראשות עיריית סכנין. שלושה גורמים המעורים בפרטים אישרו את הדברים לכאן חדשות. בריאיון לרשת ב אמר עבאס על הפרסום "היחסים בינינו הם יחסי אמון ולכן מן הראוי להשאיר את הדברים האלו לשיחות שמתקיימות מדי שבוע. לא רוצה להקדים את המאוחר ולהגיד שגנאים יתפטר". 

בנוגע למשבר בקואליציה סביב חוק יו"ש אמר עבאס: "מה שהזוי היום שהליכוד הצליח לגרור את כולנו לדפוס הצבעה מאוד מוזר. צריך לחשוב קדימה איך מנהלים את האירוע הזה ומה אפשר לעשות כדי לצאת מהמלכוד הזה. לדעתי מפלגות הקואליציה צריכות להתחיל לנהל קמפיין רציני נגד השיטה הפסולה של הליכוד". 

מאזן גנאים מפלגת רע"מ משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד