כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עוד מכה לקואליציה

הצעת החוק של האופוזיציה להעלאת שכר מינימום עברה טרומית

מכה אחר מכה לקואליציה: בניגוד לעמדת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שכר מינימום (תיקון - העלאת שכר המינימום), אותה הגישו חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, אליה הוצמדו הצעות של חברות הכנסת נעמה לזימי ואורלי לוי אבקסיס

הצעת החוק של האופוזיציה להעלאת שכר מינימום עברה טרומית
נפתלי בנט במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח של הרשימה המשותפת עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית ברוב של 23 תומכים מול ארבעה מתנגדים. בנוסף, הצעות חוק דומות של נעמה לזימי ואורלי לוי- אבקסיס עברו גם כן.

בהצעה של חברי הכנסת סעדי וטיבי תמכו 23 מול 4 שהתנגדו; בהצעה של ח"כ לזימי תמכו 19 מול 3 שהתנגדו; בהצעה של ח"כ אבקסיס תמכו 22 מול 4 שהתנגדו. ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין אותן לקריאה הראשונה.

מוצע להעלות את שכר המינימום כך שיעמוד על 7,440 שקלים חדשים לחודש ו-40 שקלים חדשים לשעה.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת חוק זו להבטיח למקבלי שכר מינימום תוספת לשכרם, בשל ההתייקרות במחירים בשוק ובצרכים הבסיסיים, לאפשר מתן תוספת המגיעה לעובדים החלשים שעשוי למנוע את שחיקת שכרם בעקבות אינפלציה, ולעזור להם להתמודד עם יוקר המחיה ועם העלאות המחירים המתמשכות.

עובדים במשק בשכר מינימום, מרביתם מפרנסים יחידים למשפחתם, אינם משתכרים בשכר הולם, ומתמודדים עם קושי במחיה ובכיסוי ההוצאות והצרכים הבסיסיים שלהם ושל בני משפחתם".

מאחורי הקלעים הופעלו לחצים מצד סיעות השמאל לתמוך בחוק או לכל הפחות לא להצביע נגד. מי שהתנגדו ליזומה הם השרים גדעון סער ויאיר לפיד, אך למרות זאת מליאה התרוקנה ורק 3 חברי כנסת בהם ראש הממשלה הצביעו נגד ההצעה

ח"כ נעמה לזימי: "החוק הזה יעבור כי אנחנו נצא מהמליאה, גם כדי לשמור על המשמעת הקואליציונית וגם כדי שזה יעבור. למרות הכאב הגדול שלי לא להצביע בעד, אני יודעת שזה המהלך הנכון, גם למען שלמות הקואליציה וגם עבור ציבור העובדים שחי בעוני."

סגן השר אביר קארה השיב בשם הממשלה: "העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה. במדינות המפותחות בעולם שאנחנו רוצים להידמות להן, העיקרון המרכזי הוא שכשיש ארגון עובדים אין מדינה, יש עסקאות בין עובד למעביד. שיתוף הפעולה שלכם צריך להיות לקידום התחרות, אתם לוביסיטים של יוקר המחייה, אתם עושים הכל כדי שהמחירים לא ירדו. אם אנשים יפלטו משוק התעסוקה זה יהיה בגלל ההצעה הזו."

 

שכר מינימום אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד