כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לפני 150 שנה: איך חגגו היהודים הולדת נסיך בריטי?

בריטניה חוגגת היום את הולדתו של נסיך חדש לבית המלוכה • הספרייה הלאומית פרסמה מסמכים היסטוריים המראים כיצד חגגו היהודים לידה מלכותית בשנת תרכ"ד • מיוחד

הפרסום בשנת תרכ"ד. צילום: דף הפייסבוק של הספרייה הלאומית
הפרסום בשנת תרכ"ד. צילום: דף הפייסבוק של הספרייה הלאומית



אחרי שעות ארוכות של ציפייה והמתנה הרגע המיוחל הגיע: הדוכסית קייט מידלטון ילדה אמש (ב') את בנה הבכור בבית החולים סיינט מארי שבפדינגטון במשקל 3.798 ק"ג.

הספרייה הלאומית פרסמה היום בדף הפייסבוק שלה מסמך היסטורי הקשור לאירוע. פרסום חגיגי של איגוד הקהילות היהודיות בשנת תרכ"ד (לפני כ-150 שנה) לרגל הולדתו של נסיך בריטי שלימים הפך למלך אדוארד השביעי.

"אנו נזכרים בברכות להולדתו של נסיך בריטי בשנת 1864, בנו של אלברט-אדוארד (לימים המלך אדוארד השביעי) ונכדה של ויקטוריה. מספריית "עץ חיים" באמסטרדם, שחומריה נסרקים בספרייה הלאומית, פרסום חגיגי של איגוד בתי הכנסת באימפריה הבריטית: "שיר תודה וקול זמרה... עת כי פקד ה' הגבירה הנסיכה The Princess of Wales והמליטה זכר"...

"הוד מעלתה הדוכסית מקימבריידג' ילדה בשלום בן בשעה 16:24 היום. הוד מעלתה ובנה במצב טוב", נכתב באיגרת החגיגית שהוצבה על מעמד מיוחד מזהב מחוץ לארמון בקינגהאם. את האיגרת העביר לארמון שליח מיוחד שיצא מבית החולים ברכב שרד היישר אל מעונם של בני משפחת המלוכה.



התפילה שחוברה לרגל הולדת הנסיך בשנת תרכ"ד:


בריטניה נסיך תרכד היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד