י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר הרפורמה בתחב"צ

ח"כ ביטון נפגש שוב עם רה"מ: "מקווה שהדברים יסתדרו"

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון נפגש היום עם ראש הממשלה נפתלי בנט בניסיון לפתור את המשבר מול השרה מרב מיכאלי בסוגיית רפורמת התחבורה הציבורית, ובסיומה אמר ביטון כי הייתה פגישה טובה וכי הוא מקווה שהדברים יסתדרו

ח"כ ביטון נפגש שוב עם רה"מ: "מקווה שהדברים יסתדרו"
ח"כ מיכאל ביטון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון נפגש היום עם ראש הממשלה נפתלי בנט בנוגע לאיום להחרים את הצבעות הקואליציה באם לא יעשו שיפורים ברפורמת 'דרך שווה' של השרה מרב מיכאלי. בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס ונציגי האוצר והתחבורה.

חבר הכנסת ביטון אמר ביציאתו מהפגישה כי "הייתה פגישה טובה ואני מקווה ומאמין שדברים יסתדרו. גם רה"מ יודע שזה לא מאבק פוליטי, אלא ערכי. אני לא יכול לאפשר פגיעה בחלשים, בנגב ובגליל. התרשמתי מהתייחסותו הרצינית של רה"מ ורצונו העמוק לפתור את העניין ולהביא הסכמות בהקדם".

כזכור, בפגישתם הקודמת, רה"מ בנט שכנע את ביטון להשהות החרם על ההצבעות ולאפשר יציבות לממשלה, לאחר אותה פגישה אמר ביטון בוועדת הכלכלה "ראש הממשלה פנה אלי אתמול וביקש ממני באפון אישי לחכות עם המאבק שלי על מה שקוראים רפורמה בתח"צ.

"זה לא בדיוק רפורמה, זה בלוף" אמר ח"כ ביטון שבשבוע שעבר אף הקפיא שבשל כך את חברותו בקואליציה. "זה משחק עם כספי עניים והעברתם לאנשים עשירים. ראש הממשלה ביקש שבועיים לטפל, ישבתי גם עם שר האוצר גם הוא רוצה לשמור על יציבות וביקש שבועיים ודיברתי גם אם ראש הממשלה החליפי לפיד, ועבורם החלטתי לעצור את המאבק שלי לשבועיים ולאפשר להם לתקן".

ביטון המשיך ותקף, "משום כבודם והאחריות שאנו מגלים לעבודת הממשלה וכדי לעצור דימוי כאילו אנחנו מערערים על היציבות. בתמורה יצאה שרת התחבורה בהודעה פוגענית, אישית, לגופם של אנשים, בסיסמאות שקריות שאין להם קשר לתוכן הרפורמה. החלטתי למחול על כבודי, אבל האמת צריכה להיאמר.

במשבר הזה העלנו את סוגית החקלאות, פגשתי אצל שר החקלאות והאוצר שיח והידברות והסכמות על 70-80 אחוז, ויש רצון לגמור תוך שבוע שבועיים. לכן הנושא הזה יחסית מתקדם מבחינתי.

"סוגיית הפגיעה באזרחים ברפורמת התח"צ, ובמעמדה של ועדת הכלכלה ועשרות חברי כנסת שהיו שותפים לדיונים, אלה סוגיות חמורות שלא נפתרו. אנחנו לא חזקים בתקשורת ואין לנו כתבים דוברים מטעמנו, אבל האמת מנצחת. והאמת היא שבאוגוסט בדימונה ונתיבות ישלמו כרטיס יקר ב-175% ממה שהוא היום. בקריית שמונה, בבית שאן, בטבריה, במצפה רמון, באופקים, בשדרות ישלמו כרטיס נסיעה מקומי 130% יותר. באשקלון ובנהריה ובב"ש ישלמו כרטיס מקומי 70% יותר.

יו"ר הועדה המשיך ותקף, "אנשים עניים שנאבקים על הקיום, ללא גב עורפי, כולל צעירים כולל סטודנטים, כולל נערים שזכו לערך צבור ולחסוך 20 אחוז על תח"צ הולכים להפסיד אותו. זה שווה 200 מיליון שקל. משרד התחבורה גנב מהעניים 200 מיליון שקל כדי לחלק לאחרים. משרד התחבורה גונב מהפריפריה כסף כדי להעביר את זה לאחרים. זה מה שהוא עושה".

ועדת הכלכלה רפורמה בתחבורה הציבורית מיכאל ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד