כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר הדיון אצל רה"מ

קורונה: הצט"מ ממליץ להחזיר עטיית המסכות וחיסון חמישי

רה"מ כינס דיון עם בכירי משרד הבריאות, שבסיומו הוחלט "לחזק" את ההגנה על אוכלוסיות בסיכון אך לא התקבלו החלטות דרמטיות | מאוחר יותר המליץ הצוות לטיפול במגפות להחזיר את חובת עטיית המסכות במקומות סגורים ומתן מנת חיסון חמישית לזקוקים לה

קורונה: הצט"מ ממליץ להחזיר עטיית המסכות וחיסון חמישי
שגרת קורונה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) המליץ על שימוש במסכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות. בנוסף הוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת דחף. כמו כן, רוב חברי הצוות המליצו כי חיסון מלא נגד קורונה יהיה חובה לעובדי מערכת הבריאות. בנוסף החליטו לא להמליץ על מתן מנה חמישית של החיסון למבוגרים ולאוכלוסיות בסיכון ההמלצות יועלו בפני מנכ"ל משרד הבריאות להחלטתו. בתדרוך לעיתונאים ביקש ממונה הקורונה זרקא מהישראלים שחוזרים מחו"ל להיבדק ב-PCR, ולא להסתפק בבדיקה ביתית.

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון מיוחד על התחלואה ב-BA5. הדיון הסתיים ללא צעדים דרמטיים, והוחלט על חידוד הנחיות בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת וסביב עטיית מסכה. עם זאת בדיון אחר שכינס הצוות לטיפול במגפות הוחלט להמליץ על כמה צעדים.

אתמול, אובחנו 4,585 מאומתים לקורונה, וממוצע המאומתים ליום עומד כעת על 2,415. לשם השוואה, ביום רביעי בשבוע שעבר היו 2,462 מאומתים לקורונה, והממוצע ליום עמד על 2,127. עם זאת, מספר החולים במצב קשה בבתי החולים נמוך יחסית ועומד על 89 - מתוכם 21 במצב קריטי. מקדם ההדבקה, שגבוה מ-1 מאז ה-20 במאי, מטפס בימים האחרונים ועומד כעת על 1.19.

אתמול נבדקו 22,501 איש לקורונה, ואחוז החיוביים עמד על 20.38%. בסך הכול, בשבעת הימים האחרונים אובחנו 19,109 מאומתים, עלייה של 27.7% לעומת שבעת הימים שקדמו להם. מספר החולים החדשים במצב קשה עלה ב-45.7% בשבעת הימים האחרונים. מספר הנפטרים היומי בחודשים האחרונים נמוך משמעותית משהיה בגלי תחלואה קודמים. בחודש האחרון עדכן משרד הבריאות על כ-50 נפטרים, אך ייתכן שהמספר גבוה מעט יותר. מפרוץ המגפה בישראל במרץ 2020 נפטרו 10,867 מאומתים לקורונה במדינה.

פרופ' גליה רהב, חברת הצוות לטיפול במגפות התראיינה בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב ואמרה כי תמליץ בוועדה להשיב את חובת עטיית המסכות: "לא אקרא לזה גל, יש עלייה בתחלואה שנובעת מירידה בחיסוניות, וגם מזה שהפסקנו מסכות, בידודים ובדיקות", אמרה לקרן נויבך, והוסיפה כי היא ממליצה לממשלה להחזיר את חובת עטיית מסכות במקומות סגורים - בבתי חולים, מוסדות גריאטריים, מטוסים ואוטובוסים.

עוד הוסיפה פרופ' רהב כי לדעתה יש צורך לפעול בהתאם לרמת התחלואה והסבירה: "התחלואה סביבנו נראית קלה, אבל שיעור הנפטרים מאומיקרון לעומת גלים קודמים לא נמוך יותר. חייבים יד על המשמר".

קורונה משרד הבריאות מסיכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד