כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אין כזה דבר פה"

רבנים ברוסיה מכחישים לחצים מצד הקרמלין

לאחר הדיווחים על התנכלות לרבנים ברוסיה מצד גורמי שלטון שדרשו כי יצדדו בצד הרוסי במלחמה מול אוקראינה, בקהילה היהודית ברוסיה מכחישים. "אין כזה דבר פה"

רבנים ברוסיה מכחישים לחצים מצד הקרמלין
הרב ברוך גורין צילום: באדיבות המצלם

דובר איגוד הקהילות של רוסיה, הרב ברוך גורין, מכחיש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפרסומים בתקשורת הישראלית והזרה, על כך שרבנים ברוסיה עוברים התנכלויות מצד השלטונות שדורשים מהם לצדד לטובת הקרמלין במלחמה מול אוקראינה, ואחד מהם אף נאלץ לעזוב את המדינה בשל כך.

"הדיווחים האלה מאוד מוזרים, לא שמענו משום רב שלוחצים עליו, אף אחד לא מנסה להתערב במינוי רבנים, לא שמענו כי דרשו מרבנים להגיב על המלחמה, לא בעד רוסיה, ולא נגד אוקראינה, לא שמענו על לחצים, מאד הופתענו לשמוע".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שלושה חודשים אחרי עזיבתו הפתאומית של הרב פנחס גולדשמידט רבה של מוסקבה את רוסיה, נטען כי הוא עזב את רוסיה לאחר שהופעלו עליו לחץ מצד הרשויות להביע תמיכה במלחמה באוקראינה.

כעת מסתבר כי ככל הנראה הרקע לעזיבתו היה ענין פנימי בתוך הקהילה בה הוא מכהן כרב, מאחר והרב גולדשמידט בעצמו אמר כי הסיבה שאינו יכול לחזור לרוסיה, הוא רצונו להיות ליד אביו החולה.

על פי הדיווחים הרב גולדשמידט נמצא בישראל ואינו יכול לחזור לרוסיה, עוד דווח בכלי תקשורת שונים, כי גורמים בקהילה היהודית פעלו להדיחו מתפקידו כרבה הראשי של מוסקבה. אך היום אומר הרב ברוך גורין ל'בחדרי חרדים' כי אין שום לחץ על אף רב. הרב ציין כי: "זאת הפעם הראשונה שאנחנו שומעים טענות כאלה".

לגבי הדיווח בכלי תקשורת שונים כי מישהו ניסה להצר את הצעד של רב כזה או אחר, כולל התערבות במינוי של רבה של מוסקבה. מסתבר שהדיווחים לא נכונים, עובדה שהרב גולדשמידט נבחר פה אחד מחדש לרבה של מוסקבה כך שאף אחד לא התנכל אליו.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה הרב פנחס גולדשמיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד