י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישראל מברכת

מועצת הנגידים קבעה: איראן אינה משתפת פעולה

החלטת מועצת הנגידים קבעה שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה לפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי | ישראל: "על הקהילה הבינלאומית לפעול נגד איראן בכל האמצעים העומדים לרשותה"

מליאת האו"ם: אילוסטרציה
מליאת האו"ם: אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל מברכת על החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שעברה היום (רביעי) ברוב עצום, הקוראת לאיראן למלא באופן מיידי את התחייבויותיה. החלטת המועצה היא צעד ראשון והכרחי במטרה להחזיר את איראן לציות מלא של מחויביותיה.

ממשרד החוץ נמסר: "ההחלטה היום היא הבעת תמיכה של הקהילה הבינלאומית ביושרה ובמקצועיות של הסוכנות הבינ״ל לאנרגיה אטומית והעומד בראשה, ועל הקהילה הבינלאומית לפעול נגד איראן בכל האמצעים העומדים לרשותה. החתירה של איראן ליכולות גרעיניות צבאיות מעולם לא פסקה. איראן ממשיכה להפר באופן שיטתי את כל ההתחייבויות הבינלאומיות, ופועלת ללא לאות להסתיר ראיות ולשבש חקירות במטרה להונות את הקהילה הבינלאומית".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להחלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א): "ישראל מברכת את החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתקבלה הערב. זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן".

"החלטת מועצת הנגידים קובעת שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה החשוב ולפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי. המדינות הרבות שהצביעו בעד ההחלטה שיתפו פעולה יחד במטרה לבלום ולמנוע את הגעתה של איראן לנשק גרעיני".

עוד אמר ראש הממשלה: "ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן, אם איראן תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגיה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

ראש הממשלה שר החוץ איראן גרעין איראני הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד