ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חוסר יעילות וחוסר תכנון

עיתונים באיראן מותחים ביקורת על הנשיא ראיסי

עיתונים משני צדי הקשת הפוליטית של איראן מתחו ביקורת על הנשיא אברהים ראיסי על חוסר יעילות וחוסר תכנון שהובילו להחמרת המצב הכלכלי במדינה. "מס שפתיים לממשלת ראיסי לפצות על חוסר היעילות של הממשלה"

עיתונים באיראן מותחים ביקורת על הנשיא ראיסי
הנשיא ראיסי נפגש עם עורכי עיתונים בנובמבר 2021, אך הביקורת נגדו גברה מאז צילום: Iran International

עיתונים באיראן מעבירים ביקורת על המשטר, מספר עיתונים נפוצים פרסמו ביקורת על הממשלה. עיתון רפורמיסטי כתב "ממשלת ראיסי עדיין לא מאמינה שהבחירות לנשיאות הסתיימו בשנה שעברה. הפקידים שלה עדיין ממשיכים להעיר הערות מרגשות ולהציע הבטחות מוזרות כאילו הן בתוכנית טלוויזיה".

עוד טען העיתון כי מבחינת פקידי ממשל, לכל בעיה הפתרון הקל ביותר הוא להאשים את הממשלה הקודמת. (מזכיר קצת את ישראל) אין צורת חשיבה, כולל "אלה שאחראים למצב הנוכחי" ו"להעמיד את רוחאני למשפט". מילות מפתח אלו נועדו לספק מס שפתיים לממשלת ראיסי ולפצות על חוסר היעילות של הממשלה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

לדברי העיתון הממשלה לא מודעת לכך שסיסמאות אלו לא יפתרו את בעיות המדינה. לתקופה הקרובה ייתכן שהעם יסכים להאשים את הממשלה הקודמת, אבל בקרוב הם יבינו שזאת אשמת הממשל הנוכחי.

מצד שני, גם העיתון חוראסאן, התומך בממשלת ראיסי ומקושר ללשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי, מתח ביקורת על הממשלה מנקודת מבט שונה. העיתון הדגיש את הבעיות הכלכליות החמורות של המדינה, ומתח ביקורת על הממשלה על חוסר תכנון, ולחץ עליה להוכיח שהיא יכולה לשלוט ביעילות.

ראוי לציין כי בזמן הממשלה הקודמת, הנשיא חסן רוחאני היה באופן אישי היעד העיקרי לביקורת, כעת התקשורת והפוליטיקאים מפנים את הביקורת שלהם כלפי "ממשלת ראיסי" ולא כלפי הנשיא עצמו, כאילו אי אפשר לגעת בו.

איראן כלכלת איראן נשיא איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד