י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האירוע בגרמניה

בגלל טורקיה: גבר ארמני ביצע פיגוע דריסה בתלמידים

הפרטים לגבי הפיגוע אתמול בגרמניה מתבררים, גבר ממוצא ארמני, בן 29, נעצר לאחר שנסע לתוך המונים בברלין, אשה אחת נהרגה, ועוד 30 נפצעו. ההרוגה היא מורה שהייתה בטיול עם תלמידים שנפצעו

דריסה בגרמניה: אילוסטרציה
דריסה בגרמניה: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

גבר ממוצא ארמני הרג מורה ופצע את תלמידיה כשנהג עם רכבו לתוך קהל קונים בברלין, במכוניתו נמצאו 'פוסטרים המביעים דעות על טורקיה', כך התברר הלילה. המשטרה עדיין בודקת אם הדריסה היתה מכוונת, אך אתמול דווח בתקשורת הגרמנית כי חוקר אחד אמר ש'זאת לא הייתה תאונה'.

הנהג בן ה-29 ששמו לא פורסם בגלל חוקי הפרטיות בגרמניה, נעצר זמן קצר לאחר ששרד עם מכוניתו לתוך ההמונים, הרג את המורה בת ה-51, ופתע את תלמידיה. עיתון ה'בילד' דיווח, כי חוקר אמר שזאת לא הייתה בשום פנים ואופן תאונה, "מישהו השתולל, רוצח קר כקרח", עוד דווח, כי האיש מוכר למשטרה בגלל פשעי רכוש.

עדי ראייה אמרו שהוא נסע "מהר מאוד" לעבר המדרכה שלאורכו חנויות ובתי קפה - בסביבות השעה 10:30 בבוקר יום רביעי, ואז נכנס בכוח לתוך המוני קונים מבלי לבלום. לאחר מכן הוא חזר לכביש והמשיך לנסוע כמה מאות מטרים עד שנתקע בחנות. עד ראייה אחד אמר: "הוא נסע עם פול גז, בשום שלב הוא לא האט".

האיש ניסה להימלט מהמקום, הוסיפו עדי ראיה, אך הוחזק בידי שני עוברי אורח עד להגעת המשטרה שעצרה אותו. השוטרים סירבו לומר אם הם מאמינים שהתאונה הייתה מכוונת. אתמול נטען כי בתוך רכבו נמצאו מסמכים הנוגעים לטורקיה. אשת ביטחון בכירה של ברלין, איריס ספראנג' אמרה שנמצאו פוסטרים במכוניתו של האיש ש"הביעו דעות" על טורקיה.

יש לציין כי בין טורקיה לארמניה ישנם חילוקי דעות קשים על שואת ארמניה שהתרחשה על ידי הטורקים לפני כמאה שנה, הארמנים טוענים כי הטורקים רצחו מיליון ארמנים. הפיגוע אירע מטרים ספורים מהמקום שבו מוסלמי קיצוני הרג 12 בני אדם בשוק חג המולד בשנת 2016 על ידי פגיעה בהם בטנדר גנוב.

ברלין גרמניה משטרת גרמניה פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד