י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא בוחל באמצעים

מומחית למדיניות: כך משחק פוטין עם מצבו הבריאותי בדעת הקהל

הטקטיקות של הקרמלין נחשפות, ולדימיר פוטין אינו חולה, והוא מנסה לשחק במשחקי חשיבה עם הציבור הרוסי כדי להרחיב את כוחו. הקרמלין משתמש בבריאותו של פוטין כדי לתמרן את השיח הפוליטי והחברתי כאחד

מומחית למדיניות: כך משחק פוטין עם מצבו הבריאותי בדעת הקהל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

במשך שנים, דיווחים שונים העלו השערות לגבי בריאותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רבים מאלה שעבדו איתו בעבר טענו כי יש לו מגוון מחלות, כולל סרטן, כאשר גם כלי תקשורת עצמאיים מדווחים כי הוא נוסע עם פמליה גדולה של אנשי מקצוע רפואיים במקרה חירום. אבל אולגה לאוטמן, אקדמאית ובכירה במרכז לניתוח מדיניות אירופית, מאמינה שהדיווחים רחוקים מהאמת, ושמצבו הבריאותי של הנשיא בסדר.

היא טוענת שהקרמלין משתמש בבריאותו של פוטין כדי לתמרן את השיח הפוליטי והחברתי כאחד, מה שגורם לאנשים להאמין בטעות ששלטונו עומד להסתיים. בשיחה עם 'דיילי אקספרס' היא אמרה: "אני בכנות לא מאמינה שהוא חולה כי אני שומעת סיפורים מהסוג הזה במשך 20 שנה בערך, ב-2014, לפני שרוסיה סיפחה את קרים, היו שמועות שלפוטין יש סרטן בעמוד השדרה, שהוא חולה בסרטן הלבלב".

עכשיו היא אומרת זה שוב קורה, "תריצו קדימה שמונה שנים ואנחנו שומעים את אותן שמועות, המודיעין ומי ששולט בנרטיב אחראי לשמועוח בנוגע לשלטונו של פוטין, והם מכתיבים את הכיוון אליו בוחר הקרמלין ללכת". גב' לאוטמן אמרה שהיא מאמינה שדווקא המודיעין הזה מהקרמלין עצמו - הוא שיוצר סיפורי בריאות חולניים על פוטין, והסבירה: "אני חושבת שהם עושים את זה מכמה סיבות, אחת, כדי להציע תקווה שהסוף מגיע.

"הם גם עושים את זה כדי לפקח על כל סוגי השמועות, אם יש שמועות שפוטין גוסס הם יכולים לראות מי מנסה לנסות ולבצע מהלכים לשלטון, זו חברה פרנואידית, שבה יש לך סוכנויות ביון רוסיות מרגלות אחת אחרי השנייה, ופוטין לא סומך על אוליגרכים ואנשים מרגלים אחריהם, אני גם חושבת שהוא מנהל משחקי חשיבה עם הציבור הרוסי, אתה לא הולך להתחיל מהפכה אם אתה חושב שיש הגבלת זמן על השלטון של מישהו".

טענות סותרות רבות הועלו על פוטין בחודשים האחרונים, כאשר קצין ביון מהשרות בחדרי FSB טען כי לפוטין "אין יותר משנתיים עד שלוש שנים להישאר בחיים" כי יש לו "מצב חמור של סרטן מתקדם במהירות". גם כלי תקשורת של רוסיים דיווחו באפריל האחרון, שפוטין נוסע עם קבוצה של מומחים רפואיים, כולל אחד המומחה לסרטן בלוטת התריס.

אך שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, דחה טענות מסוג זה, לאחר שאמר מוקדם יותר החודש: "אל תעצור את הנשימה בגלל זה, אני יכול לומר שהוא מופיע בטלוויזיה כל יום, בריאותו מאפשרת לו להמשיך בעבודתו החשובה למען המדינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חולה סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד