כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ברגע האחרון: הגר"א אברג'ל פרש • ומה עם הגר"י שפירא?

הגר"א אברג'ל הגיע לבית הגר"ע יוסף והודיע על פרישתו • במטה הגר"י שפירא מכחישים את השמועות: "לא פורש ולא מתכוון לפרוש" • הגר"י דרעי פרש רשמית

הגר"א אברג'ל אצל הגר"ע יוסף
הגר"א אברג'ל אצל הגר"ע יוסף

מצבת המועמדים למשרות הרב הראשי האשכנזי והראשון לציון מצטמקת.

לאחר פרישתו של הרב אליעזר איגרא מהמרוץ האשכנזי אתמול, שהותירה שלושה מתמודדים בלבד, מופעלים לחצים כבדים גם על ראש ישיבת 'מרכז הרב' הגר"י שפירא לפרוש, בשל הטענה כי מועמדותו עשויה לנגוס מצביעים הגר"ד לאו - ולהביא להכתרתו של הרב דוד סתיו.

עם זאת במטה הרב יעקב שפירא מכחישים כל כוונת פרישה: "אנחנו עומדים 24 שעות לפני המערכה הגורלית. מערכה שתכריע את פניה של הרבנות הראשית. מערכה שבסופה ייבחר לתפקיד אי״ה כבוד הרב יעקב שפירא שימשיך את מורשת מורינו אביו זצ"ל. אנו עושים בזה הרגע סוף לכל השמועות והרכילויות, שאין ביניהם ובין המציאות כל קשר. הרב יעקב שפירא לא פורש ולא יפרוש ולא שוקל חלילה צעד כזה. הרב שפירא רץ עד הסוף ומנצח. להרב שפירא יש בגוף הבוחר את מעגל התומכים הגדול ביותר.

"אנו קוראים לכל אותם אלו שלוחצים את הרב לפרוש. שהם אלו שישקלו לפרוש כדי שייבחר מועמד ראוי. במצב הנוכחי להרב שפירא יש את הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח, ועל כן אנו מצפים שלמען עם ישראל ישקול הרב לאו את פרישתו עוד היום כדי שנוכל לקדש שם שמיים ברבנות".

לעומת זאת, המרוץ ל'ראשון לציון' שהחל בששה מועמדים, מהם פרש הגר"י דרעי שהודיע בשידור על תמיכתו בגר"י יוסף, מצטמצם שוב, עם ביקורו היום (ג) של הגר"א אברג'ל בבית הגר"ע יוסף, והודעתו על פרישה מהמרוץ כדי שלא לפגוע בסיכוייו של הגר"י יוסף. שני המועמדים הודיעו היום גם באופן רשמי על הסרת מועמדותם, ופתקי ההצבעה עם שמותיהם לא יופיעו בקלפי.

כעת נותרו ארבעה מועמדים: הגר"י יוסף, הגר"צ בוארון, הגר"ש אליהו והרב ד"ר רצון ערוסי.
הגר''א אברג'ל הגר''י יוסף מועמדות רב ראשי ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד