כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ירי על המוסד"

איראן מאותתת: תקיפת הקונסוליה של ארה"ב באירביל ע"י מל"ט

כלי תקשורת ערביים דווחו כי קולות פיצוץ נשמעו אתמול בארביל, בירת החבל הכורדי, בסמיכות לשדה התעופה ומבנה הקונסוליה האמריקאית. בחלק מכלי התקשורת דווח כי מדובר במתקפת מל"טים שכוונה לעבר הקונסוליה האמריקאית וכי עשן רב היתמר באזור כתוצאה מהפיצוץ. צפו

איראן מאותתת: תקיפת הקונסוליה של ארה"ב באירביל ע"י מל"ט
זירת הירי צילום: באדיבות המצלם

מל"ט תקף את הקונסוליה האמריקנית באירביל שבצפון עיראק, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, תוך ציטוט של מקור ביטחוני עלום שם. לא היו דיווחים מיידיים רשמיים על הרוגים או על נזק גדול, אך כמה כלי תקשורת מקומיים דיווחו על מספר פצועים.

סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס ניוז' דיווחה הבוקר כי תקיפת המל"ט על בצפון עיראק כוונה לסוכני המוסד הישראלי. הבוקר עיראק אישרה כי שלושה בני אדם נפצעו ומספר מכוניות ניזוקו במתקפה שלדברי מקורות בריטיים וערבים הייתה ליד הקונסוליה האמריקנית בעיר.

גם כתב רשת החדשות אל-מיאדין, דיווח בחדשות כי פיצוץ נשמע סביב נמל התעופה ארביל והקונסוליה האמריקאית. מטרת התקיפה טרם נקבע באופן רשמי ואף אדם או קבוצה לא נטלו אחריות.

לטענת כלי תקשורת איראניים מקורבים למשטר, היעד של תקיפת המל"ט הלילה היה "חיסולם של כמה פקידי טרור אמריקאים והמשטר הציוני הזמני", כך צוטט גורם איראני ב'סברין ניוז'. יחידה כורדיסטנית ללוחמה בטרור הודיעה כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפת המל"ט.

בחודש מרץ האחרון תקפה איראן את אירביל בתריסר טילים בליסטיים, ואמרה כי התקיפה כוונה ל"בסיסים ישראלים סודיים" ושני "מרכזים אסטרטגיים" של המוסד הישראלי. עיראק אמרה מאוחר יותר כי חקירה מצאה שאין נוכחות ישראלית באזורים. התקיפה נחשבה גם אזהרה לארה"ב, בעלת ברית איתנה של ישראל.

איראן ישראל קונסוליה אמריקנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד