כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

איזהו עשיר? מחקר חדש מצא את התשובה המדויקת

רבים רוצים להיות עשירים, אולם בדרך כלל מדובר בהגדרה סובייקטיבית; מחקר חדש שערך בנק UBS, מצא הגדרה יותר מדויקת

איזהו עשיר? מחקר חדש מצא את התשובה המדויקת
פלאש 90

מהי המשמעות של עושר? מעבר למובן הערכי והסובייקטיבי, זה שמתייחס למדדים כמו סיפוק אישי, חברים, משפחה ואהבה, גם העושר הפייננסי לא זוכה להגדרה ברורה. יש מי שהרים את הכפפה וניסה למצוא הגדרה מספרית לעושר.

ממחקר חדש שערך בנק UBS בקרב משקיעים בארה"ב עולה, כי הרוב הגדול סבור שסכום של 5 מיליון דולר, מתוכם מיליון זמינים, הוא שמזכה אדם בתואר היוקרתי.

עוד עולה מהסקר שתוצאותיו פורסמו באתר CNBC, כי כאשר נשאלו הנחקרים אם הם מגדירים עצמם כעשירים, השיבו 60% מאלה שברשותם 5 מיליון דולר לפחות, כי אכן הם רואים עצמם ככאלה, כאשר 28% בלבד מאלה שמחזיקים בין 1 מיליון ל-5 מיליון דולר, חשבו על עצמם כך.
כאשר התבקשו המשקיעים להציע הגדרות מילוליות לעושר, השיבו מחציתם (בסך הכל השתתפו 4,450 איש) כי הכוונה ל: "לפעול ללא מגבלות כלכליות". 16% ייחסו זאת לנכסים, ואילו 10% בחרו בהגדרה האומרת: "לחיות ללא צורך לעבוד יותר".

כמובן שאי אפשר לצמצם את העושר לכדי הגדרות אלו בלבד. העושר הוא מושג מורכב, גם כאשר מכמתים אותו למספרים. הוא תלוי בסך המזומנים הפנויים, ולא רק בנכסים המושקעים, מצב שהופך רלוונטי במיוחד בעתות משבר כלכלי.

ואם בעושר עסקינן, בחודש מאי האחרון פורסם כי נכון לתקופה זו, 1% בלבד מעשירי העולם אוחזים ב-39% מכלל העושר העולמי, כאשר מספר זה צפוי רק להמשיך ולגדול. את המחקר ערכה חברת Boston Consulting Group, אשר הסבירה כי קבוצת בעלי ההון שלה 5 מיליון דולר לפחות, מחזיקה ברבע מכלל העושר העולמי.
עושר כסף אמיד בנק מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד