כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האיראנים מתקשים להגיב

מתקפה נגד אנשי מוסד בארביל? הכורדים חושפים את האמת

במועצת הביטחון של כורדיסטן טוענים כי הטענות של כלי תקשורת המזוהים עם איראן כי כביכול מתקפת המל"ט בארביל פגעה באנשי מוסד, אינה נכונה. "אותן ידיעות הפכו לנושא ללעג"

מתקפה נגד אנשי מוסד בארביל? הכורדים חושפים את האמת
זירת הירי צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מתקפת המל"ט אתמול (רביעי) בבירת החבל הכורדי, מועצת הביטחון של כורדיסטן אומרת כי גדודי חיזבאללה בעיראק הם העומדים מאחורי המתקפה.

בהתייחסם לטענות ולפיהן התקיפה בוצעה לעבר מכונית של המוסד הישראלי ובה נהרג אדם נכתב בהודעת המועצה: "הם (כלי תקשורת המזוהים עם הציר האיראני) יכולים להזין את דעת הקהל אצלם בשקרים הללו, אבל בני ארביל וחבל כורדיסטן ראו בעצמם את אתר וטבע המתקפה והשלכותיה, מה שהוביל לכך שאותן ידיעות הפכו לנושא ללעג."

מל"ט תקף את הקונסוליה האמריקנית באירביל שבצפון עיראק, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, תוך ציטוט של מקור ביטחוני עלום שם. לא היו דיווחים מיידיים רשמיים על הרוגים או על נזק גדול, אך כמה כלי תקשורת מקומיים דיווחו על מספר פצועים.

סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס ניוז' דיווחה הבוקר (חמישי) כי תקיפת המל"ט על בצפון עיראק כוונה לסוכני המוסד הישראלי. הבוקר עיראק אישרה כי שלושה בני אדם נפצעו ומספר מכוניות ניזוקו במתקפה שלדברי מקורות בריטיים וערבים הייתה ליד הקונסוליה האמריקנית בעיר.

גם כתב רשת החדשות אל-מיאדין, דיווח בחדשות כי פיצוץ נשמע סביב נמל התעופה ארביל והקונסוליה האמריקאית. מטרת התקיפה טרם נקבע באופן רשמי ואף אדם או קבוצה לא נטלו אחריות.

לטענת כלי תקשורת איראניים מקורבים למשטר, היעד של תקיפת המל"ט הלילה היה "חיסולם של כמה פקידי טרור אמריקאים והמשטר הציוני הזמני", כך צוטט גורם איראני ב'סברין ניוז'. יחידה כורדיסטנית ללוחמה בטרור הודיעה כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפת המל"ט.

בחודש מרץ האחרון תקפה איראן את אירביל בתריסר טילים בליסטיים, ואמרה כי התקיפה כוונה ל"בסיסים ישראלים סודיים" ושני "מרכזים אסטרטגיים" של המוסד הישראלי. עיראק אמרה מאוחר יותר כי חקירה מצאה שאין נוכחות ישראלית באזורים. התקיפה נחשבה גם אזהרה לארה"ב, בעלת ברית איתנה של ישראל.

איראן עיראק כורדיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד