כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מצפצפים על סבא"א

האיראנים תיעדו: הרגע בו הסירו את מצלמות המעקב

האיראנים זעמו על החלטת הסוכנות לאנרגיה אטומית שקראה לאיראנים לפעול בשקיפות, והעבירה ביקורת על איראן, וגינתה את הפעילות בכורים הגרעיניים. האיראנים בתגובה ניתקו את המצלמות

האיראנים תיעדו: הרגע בו הסירו את מצלמות המעקב
מצלמות המעקב צילום: סוכנות הידיעות תסנים

סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' פרסמה תיעוד בו נראה רגע ניתוק מצלמות המעקב מאתר הגרעין. בהרוז קמלוונדי, דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, התייחס להסרת שתי מצלמות ממצלמות המעקב של הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן: "למרבה הצער, התנהגותה של סבא"א לא הייתה התנהגות הולמת של שיתוף פעולה, כולל מדינות המערב שהחלו במהלכים נגד ארצנו".

קמלוונדי אמר: "בהתאם לכך, החלטנו להפסיק שיתוף פעולה שהיה מעבר ליחסים, ולא היה חלק מההתחייבויות שלנו ועשינו זאת רק בתום לב, כמו הקלטת פעילויות מסוימות במצלמות הסוכנות, מדידות ומד זרימה, עכשיו נפסיק את פעילותם".

ארגון האנרגיה האטומית של איראן פרסם סרטון של רגע הכיבוי (הפסקת החשמל) של המצלמות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. מקור דיפלומטי אמר לאל-ג'זירה כי מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר כי איראן הסירה 20 מצלמות וסדרה של ציוד ניטור של סבא"א.

בתוך כך כמה ערוצי טלגרם איראניים דיווחו על "מתקפת סייבר קשה על התשתית של המשטר הציוני", לטענת אותם ערוצים "צוות עיראקי פתח במתקפת סייבר גדולה על התשתית של המשטר הישראלי" כך דיווח ערוץ טלגרם חדשות 'סברין'. על פי הדיווח, "מערכת המסחר של הבורסה לניירות ערך בתל אביב נפרצה ולא זמינה" עוד עולה מהדיווחים כי "מניות החברות הישראליות בבורסה בתל אביב נפלו". יש לציין כי אין אישור רשמי מגורם ישראלי לדיווחים הללו.

איראן מצלמות הסוכנות לאנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד