כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הימים הדרמטיים נחשפים

קושנר ידע שטראמפ הפסיד, אך המשיך למכור לו לוקשים

למרות הצהרותיו של הנשיא טראמפ לאחר הבחירות האחרונות בארה"ב בהן הפסיד אך טען כי ניצח, חתנו הבין מיד כי חמיו הפסיד ותכנן את צעדיו

קושנר ידע שטראמפ הפסיד, אך המשיך למכור לו לוקשים
טראמפ בנאומו צילום: דוברות הבית הלבן

ביום חמישי, 5 בנובמבר 2020, בקושי 24 שעות לאחר שהנשיא דונלד טראמפ טען באישון לילה ש"למען האמת, אכן ניצחנו בבחירות האלה", התעורר ג'ארד קושנר באחוזתו והודיע ​​לאשתו כי הגיע הזמן לעזוב את וושינגטון. "אנחנו עוברים למיאמי," אמר.

הבחירות עדיין לא הוכרעו רשמית, אבל קושנר לא הרגיש צורך לחכות לתוצאות הרשמיות. הוא ראה לאיזה כיוון הולכים ההצבעות, והבין שלמעט הפתעה בלתי צפויה, הנשיא הפסיד כהונה שנייה. גם אם הוא סירב לקבל זאת בעצמו.

לא משנה כמה טראמפ טען אחרת בקול רם, לא קושנר ולא איוונקה טראמפ האמינו אז או מאוחר יותר שהבחירות נגנבו, לפי מקורבים, בזמן שהנשיא בילה את השעות והימים שלאחר סגירת הקלפיות בהתלונן על הונאה מדומיינת במדינות שונות ותכנון אסטרטגיה להחזיק בשלטון, בתו וחתנו כבר השלימו כי הנשיאות של טראמפ הסתיימה. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

אנשים בסביבת טראמפ לא האמינו שהבחירות נגנבו, אך שמרו על שתיקה, כולל פקידי הבית הלבן ועוזרי הקמפיין. הופ היקס, אחד מיועציו הקרובים ביותר, אמרה לו שהגיע הזמן להמשיך הלאה. "ובכן, הופ לא מאמינה בי," הגיב טראמפ במרירות. "לא, אני לא" היא ענתה. "אף אחד לא שכנע אותי אחרת". היא נעלמה מהבית הלבן בשבועות האחרונים של הממשל.

קליאן קונווי, היועצת לשעבר בבית הלבן והנאמנה לטראמפ, כתבה בספרה החדש כי היא אמרה לטראמפ לקבל את אובדנו, דבר שהיא לא אמרה בפומבי באותה עת, זה גרר נזיפה מטראמפ, שאמר שהיא צריכה "לחזור לבעלה המשוגע".

קושנר פיתח טכניקות משלו לטיפול בטראמפ. הוא היה מספר לנשיא בשורות טובות, גם אם הן היו פחות מציאותיות, למעשה, קושנר המציא נוסחה מתמטית ספציפית למותג המוזר שלו של ניהול טראמפ: שניים לאחד. כל שיחת טלפון, כל פגישה צריכה לכלול את היחס הזה של חדשות טובות לחדשות רעות. הוא היה נותן פי שניים מידע אופטימי מאשר עדכונים קודרים. הוא הוסיף חמש נקודות לכל סקר רע, בטענה שסוקרים החמיצו מצביעי טראמפ רבים. חלק מנוהג נפוץ בבית הלבן לומר לנשיא מה שהוא רוצה לשמוע ללא קשר לעובדות.

לאחר שצפה בעשרות פקידים בכירים באים והולכים, קושנר הבין את המרכיב המהותי של ההישרדות: מעולם לא שכח שזה היה המופע של טראמפ, מפלגתו של טראמפ ודרכו של טראמפ. "אתה צריך להבין שאתה לא עושה את הגלים" יעץ קושנר באופן קבוע לפקידים אחרים, "הוא עושה את הגלים, ואז אתה צריך לעשות כמיטב יכולתך כדי להישאר על הגלשן".

בזמן טראמפ התעסק בתוצאות הבחירות, ודיבר עם רודי ג'וליאני ואחרים שאמרו לו שהוא עדיין יכול לזכות, קושנר ואשתו החלו לחשוב היכן הם יגורו, לאילו בתי ספר הם יכולים לשלוח את שלושת ילדיהם ואילו מיזמים עסקיים ימשיכו. הם היו צריכים להיות דיסקרטיים לגבי זה. הדבר האחרון שהם רצו לעשות הוא לגרום לזה להיראות כאילו הם ממשיכים הלאה כי זה ייצור כותרות מביכות לטראמפ. ואכן, איוונקה טראמפ תשלח הודעה ליועצים הבכירים של אביה באותו יום מיד לאחר הבחירות ותדרבן אותם "לשמור על האמונה והמאבק", אך בשקט תכננה את העתיד.

היא ובעלה חיפשו בית בפלורידה, ובתוך מספר שבועות הם קנו בית בעלות 32 מיליון דולר שהיה בבעלותו של הזמר הספרדי חוליו איגלסיאס באי הפרטי אינדיאן קריק ליד מיאמי, מקום מפלט למשפחות עשירות. שהצהובונים קראו "הבונקר של המיליארדר".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי בזמן שנותר לו בבית הלבן, רצה קושנר להתמקד בהרחבת הסכמי אברהם, שתי מדינות נוספות, מרוקו וסודאן, חתמו על ההסכמים במהלך התקופה שבין הבחירות לבין השבעתו של ביידן.

מכיוון שחמיו סירב לאשר שיתוף פעולה במעבר עם הצוות הנכנס של ביידן, קושנר החל לעבוד בשקט עם עוזרים לנשיא הנבחר כמו ג'ייק סאליבן וג'פרי זיינטס כדי לעזור להם להיכנס בצורה חלקה. כשהעסק הסתבך, ניסה מארק שורט, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס, לגייס עזרה מקושנר, והתקשר אליו במהלך כדי לבקש ממנו להביא את חמיו להודיע על הפסדו "תראה, אתה יכול לעזור לנו עם זה?" שאל שורט.

אבל קושנר דחה אותו. "תראה, כשרודי ג'וליאני התערב, הפסקתי להיות מעורב" הוא אמר לשורט. "סגן הנשיא הוא ילד גדול, ואם הוא לא הסכים עם הנשיא בנושא משפטי, עליו להביא את עורכי הדין שלו. אני עסוק מדי בעבודה על שלום במזרח התיכון כרגע, מארק".

ואכן בימים שקדמו ל-6 בינואר 2020, היה קושנר במזרח התיכון ותיווך בהתקרבות בין ערב הסעודית לקטאר כדי לסיים סכסוך בן שלוש שנים. הוא היה על מטוס חזרה לוושינגטון כשהאספסוף של טראמפ הסתער על הקפיטול.

לאחר שהגיע הביתה, קושנר היה בחדר האמבטיה כשהמקלחת חיכתה לו, הטלפון שלו חבר הקונגרס קווין מקארתי מקליפורניה, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, היה על הקו וביקש מקושנר לשכנע את הנשיא לעשות משהו. "אנחנו צריכים עזרה" קושנר ביטל את המקלחת ומיהר לבית הלבן.

איוונקה טראמפ ניסתה רוב היום למנוע מאביה ללכת רחוק מדי. היא הייתה מודאגת מכעסו של אביה כלפי פנס, עד שהחליטה להתלוות אליו לשם בתקווה להימנע מהתנגשות גרועה יותר. במהלך השעות הבאות, כשהמתפרעים השתוללו בקפיטול, היא רצה באגף המערבי מהמשרד שלה לחדר הסגלגל בתקווה לשכנע את אביה לפרסם הצהרות חזקות יותר נגד ההשתוללות.

עד שקושנר הגיע לבית הלבן, אשתו גרמה לאביה לפרסם סרטון שקורא לתומכים ללכת הביתה. אבל גם אז, הוא חזר על שקריו בנוגע ל"בחירות הונאה" והביע סולידריות עם המתפרעים, ואמר להם: "אנחנו אוהבים אתכם, אתם מאוד מיוחדים". קושנר הגיע במהירות למסקנה שאין מה לעשות בשלב זה. בימים שלאחר מכן, ניסה קושנר לתווך בין הנשיא לסגן הנשיא, אך לא ממש הצליח.

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר סגן הנשיא מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד