כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יחד עם משפחתו

טראמפ יעבור תשאול בחקירה אזרחית בניו יורק

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בנו דונלד טראמפ ג'וניור, ובתו איוונקה טראמפ יענו לשאלות תחת שבועה בחודש הבא בחקירה האזרחית של התובעת הכללי בניו יורק על שיטות העבודה העסקיות שלהם, אלא אם עורכי הדין שלהם ישכנעו את בית המשפט העליון במדינה להתערב

טראמפ יעבור תשאול בחקירה אזרחית בניו יורק
דונלד ג'ון טראמפ ג'וניור / דונלד טראמפ צילום: ויקיפדיה/אמיר לוי, פלאש 90

שופט במנהטן חתם ביום רביעי. 8 ביוני על הסכם שקורא למשפחת טראמפ לתת הצהרות אזרחיות - מונח משפטי לעדות קדם משפט מושבעת מחוץ לבית המשפט - החל מה-15 ביולי. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בנו שמו ובתו איוונקה הסכימו לענות על שאלות בשבועה בחודש הבא בחקירה האזרחית של התובעת הכללית בניו יורק על שיטות העבודה העסקיות שלו, אלא אם עורכי הדין שלהם ישכנעו את בית המשפט העליון במדינה למנוע זאת.

בן נוסף של טראמפ, אריק טראמפ, נתן תצהיר ב-2020 אך סירב לענות על כמה שאלות. ההסכם החדש מגיע לאחר שורה של כישלונות במאמצים של דונלד טראמפ לעצור את החקירה בת 3 שנים של התובעת ג'יימס. ג'יימס אמרה שהחקירה גילתה ראיות לכך שהחברה של טראמפ ניפחה את ערכם של נכסים כמו גורדי שחקים, מגרשי גולף ואפילו הפנטהאוז שלו במנהטן כדי לקבל הלוואות, ביטוח והטבות מס עבור שווי קרקע. עורך דין של משרדה של התובעת, אמר לשופט בחודש שעבר שראיות יכולות לתמוך בהליכים משפטיים נגד הנשיא לשעבר, החברה שלו או שניהם, אם כי עורך הדין אמר שלא התקבלה החלטה.

טראמפ מצידו טען שהחקירה היא חלק מ"ציד מכשפות" ממניעים פוליטיים נגדו. בית משפט לערעורים של מדינת ניו יורק קבע ב-26 במאי שטראמפ יאלץ לתת הצהרה, ואישר את פסיקת בית משפט לפיה לתובע הכללי יש "הזכות הברורה לחקור את טראמפ ומנהלים מסוימים אחרים בחברה שלו".

ואז, ב-27 במאי, שופט פדרלי דחה תביעה שהגיש טראמפ כדי לבקש צו בית משפט שימנע מג'יימס לחקור אותו. הטראמפים יכולים לערער לבית המשפט העליון בניו יורק, הנקרא 'בית המשפט לערעורים', כדי לנסות לבטל את ההחלטה המחייבת את הצהרתם.

התובעת ג'יימס החלה לחקור את טראמפ ב-2019, לאחר שעורך דינו האישי לשעבר מייקל כהן אמר לקונגרס שלאיש העסקים שהפך לפוליטיקאי יש היסטוריה של מצג שווא של ערך הנכסים כדי לזכות בתנאי הלוואה נוחים והטבות מס.

איוונקה טראמפ דונלד טראמפ ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד