י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה סוגר שבוע לפני התפרקות הממשלה

והשבוע בלייבל'ה: הח"כ החדש-ישן שהעמיס ציוד לשבועות בבני ברק; הח"כ הכמעט לעתיד שהתפלל חזק בכותל; כך הועברה לשכת אייכלר למעוז של ליצמן; הח"כ שתיעד את מנסור עבאס; וגם: השמחות השבוע והברית לבנו של משה רבר 

לייבל'ה סוגר שבוע לפני התפרקות הממשלה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

עונת החתונות כך מתברר החלה במלוא העוצמה; לייבל'ה לא ידע את נפשו מרוב שמחות במגזר החרדי, אבל שירבו שמחות בישראל, זה מה שחשוב, או כמו הפינה החשובה ביותר במדור, פינת ה'מזל טובים' השבועית, שאיש לא מפספס.

לייבל'ה מייחל ומתפלל להפלת הממשלה והקמת ממשלה חלופית במהרה בימינו ולצורך כך אף הגיע השבוע לסיור נרחב בכנסת, ועל כך בהמשך. 

מי שנכנס השבוע לכנסת היה ח"כ יעקב טסלר, הנציג של ויז'ניץ וכעת גם של גור. לחג השבועות הגיע טסלר לשהות במחיצת מורו ורבו הרבי מויז'ניץ בבני ברק. טסלר שעדיין היה עם רכב מהשכרת הרץ, ולא עם רכב של הכנסת אותו קיבל רק השבוע, נצפה בערב החג ממש כשהוא מעביר את הדברים במו ידיו ללא עוזרים לדירה ששכר ליומיים בבני ברק.

צילום: אברומי החתן

במוצאי החג הגיע לייבל'ה לכותל שם ראה את הכמעט ח"כ החדש, שאולי יגיע לתפקיד, יצחק גולדקנופף (ארבעים שנה אקוט בדור) מגיע להתחזן מול אבני הכותל ולשאת תפילה חרישית כראשון הגוראים. צלם רחפן שעבר באזור תיעד את יצחק עם כל השמונה בגדים והספודיק בשעה שהוא מתפלל מעומק ליבו למען יוכל להגיע לכנסת לא רק לביקורים. 

אפרופו טסלר, לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת וראה תזוזה רצינית בקומות הלשכות של החכי"ם: איציק פיליפ, איש פניות הציבור המסור מלשכת ח"כ אייכלר, נצפה מעביר חלק מחפצי הלשכה של הח"כ הוותיק ללשכה שהתפנתה של ח"כ לשעבר יעקב ליצמן, שפרש למגינת לב מהכנסת.

לייבל'ה שמע אחורי הקלעים כי בלשכתו של טסלר חשקו בלשכה טובה יותר מאשר הלשכה שמקבל של ח"כ חדש, חצי נורבגי, והפתרון הושלם בכך שאייכלר ששודרג, יכול להוריש את הלשכה הבעלזאית לח"כ הויז'ניצאי והאמת והשלום אהבו.

עוד במסדרונות הכנסת: מזכיר הממשלה שלום שלמה נצפה עם האיש הכי חזק בגור בפער, מוטי בבצ'יק, שאיך נאמר, לא ברור היכן חגג כשליצמן עזב את הכנסת או שמא הגיע עם חברי הוועדה הפוליטית של בעלזא לחגוג את ירושת החדר.

במזנון הכנסת ראה לייבל'ה רגע משעשע: ראש הממשלה הערבי מנסור עבאס הראה איך הוא נותן הצהרה לתקשורת ומי שמיהר לתעד את הרגעים היה ח"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס.

את אבינועם קוטשר, האיש החזק אצל סגן השר הטייס (שנרדם באור) מתן כהנא, ראה לייבל'ה מנסה לתווך ותופס שיחה צפופה עם גדעון סער שם שמע כי אם היו מגעים או שיהיו, הם עלו בתוהו והמעומדות של הבוס לחזור למשרת שר, קלושה.

ופנים חדשות ישנות חזרו למשכן בגבעת רם: שמוליק שור, חבר מועצת העיר אשדוד ויד ימינו של ח"כ טסלר, הגיע חזרה למשכן. חברו יהודה רוסט תושב אשדוד דוברו של ח"כ יעקב אשר, ישב איתו והראה לו איך חוזרים לשגרה מהירה.

עוד מבבצ'יק: השבוע לייבל'ה ראה אותו עם עוד גוראי, מוטי בורנשטיין, הצמוד של סער ובנו של מנכ"ל האיחוד ובית המדרש של גור. מי שנראה בתווך הוא בני ספרא, שמתזז בין שר המשפטים לבית ברשב"ם.

והכתב הפוליטי החדש של 'משפחה', שנתן השבוע סקירה בחדשות היישר מהכנסת, הוא הסרוג הבכיר ביותר דביר עמר, שהגיע למסדרונות הכנסת ותפס שיחה עם זלושינסקי של גפני ורבר של פינדרוס.

את נתי מור יוסף, הדובר של אוריאל בוסו, ראה לייבל'ה עם יונה ויזל איש פניות הציבור של ח"כ יעקב אשר, כשהם מספרים חוויות על החג שהיה. כל אחד והתיקון שלו.

לייבל'ה עזב את הכנסת בתחושה מרה יחד עם מאות בחורי הישיבות שבאו אחרי החג לסדר שבירת הלוחות והורידו לטמיון את כל מה שלמדו לאחר שצפו מיציע האורחים על הנבחרים שלנו.

ביציאה מביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ראה לייבל'ה את היורש של ליצמן בשיחה עם שמשון פרג, מבכירי קופת חולים מאוחדת והחינוך העצמאי.

לייבל'ה הגיע בערב החג לעיר אלעד שלבשה חג תרתי משמע לרגל הברית לבנו של מוישי רבר הרל"ש של ח"כ יצחק פינדרוס ומוותיקי עסקני העיר הצעירים, שידיו רב לו בכל מה שקשור לכל דבר שבקדושה ועסקנות לשם שמים בציבור הליטאי, ולא רק.

לצד עסקני 'דגל התורה' מכל הארץ, הגיעו החכי"ם של הציונות הדתית וש"ס. הסתודדות מרשימה ראה לייבל'ה כשרבר שוחח עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' שעמל מאחורי הקלעים בכל הנוגע להחלפת הממשלה.

מי שהיה מסמר האירוע היה הנכד יענקי קנייבסקי, שהתרגש מאוד מקריאת השם 'שמריהו יוסף חייים' על שם הסבא הגדול והחליף כמה מילים עם הח"כ הסרוג.

לאחר מכן ראה לייבל'ה את יענקי ממתיק סוד עם מוישי זלושינסקי, החזק בלשכת גפני.

מתברר כי לחג השבועות הגיעו הרבה אורחים: בשכונת גאולה הירושלמית ראה לייבל'ה את פיני ליפשיץ עורך 'יתד באנגלית' כשהוא נח על המדרכה ומתארגן לקראת יום טוב שני.

כשעבר לייבל'ה את הכביש, הוא ראה את העיתונאי אבי רבינא בוחר פרחים לרעייה המסורה בבית. רבינא פינק כמו שרק הוא יודע.

שעה קלה לפני כניסת השבת והחג, ברחוב עלי הכהן בירושלים, בתוך נהר החסידים העושה את דרכו לבית המדרש של חסידי גור, פגש לייבל'ה את עורך 'קולמוס' ר' ישראל א' גרובייס, מחנה את רכבו באדום לבן ויוצא אל הסטאנציע שבקרבת מקום. לייבל'ה ראה גם את הרגע שבו התעדכן העורך על פטירת הדוד היקר ר' ישראל מרדכי ז"ל בפתאומיות ושולח תנחומים, שלא תדעו עוד צער.

במוצאי חג ראשון של שבועות הגיע לייבל'ה לדירה ביפו בירושלים שם חגג הנגיד הנודע שייע דעמבצר מניו יורק עם מיטב הזמרים והאמנים ובראשם יואלי קליין שחגגו את תחילת יום טוב שני.

הנגיד הגדול לייזר שיינר שעשה מהפכה בלייקוד לאברכים לאחר שגייס 57 מיליון דולר, נצפה במוצאי יום טוב הראשון יחד עם הגר"י חברוני וקרלנשטיין מחברון לאחר סעודת ענק בבית הכנסת הגדול בירושלים ל-2000 איש.

בטרקלין היוקרתי פתאל בנתב"ג ראה לייבל'ה את הנגיד יוסל טאבאק מפלטבוש, שלא לוקח צד במחלוקת חסידים ידועה ונצפה לפני הטיסה. 

השבוע הגיע לייבל'ה לאצולה באשדוד, לחתונת בתו של הפרשן האהוב המוכשר בטירוף מאיר ברגר מעיתון 'המבשר'. באוויר לא היה ניתן שלא להרגיש את האווירה של 'עוד מברגר בהמבשר' שלושה מילים שנחקקו על גבי ההודעות בימי שישי עת המבזקנים מוצאים את הפנינים הטובים ביותר.

בחתונה ראה לייבל'ה את החכי"ם לצד השרה אילת שקד ועוד עיתונאים ופוליטיקאים שהגיעו למאיר ברגר המתוק. לייבל'ה נתן מזל טוב פעמיים, פעם אחת בתחילה ופעם שניה לצאת ידי חובה ל'עוד מברגר'. 

לייבל'ה המשיך משם לשמחת אירוסי בתו של הצלם יהושע פרוכטר, שם ראה את הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בנו יחידו של הרבי מויז'ניץ, מאחל מזל טוב.

בירושלים הגיע לייבל'ה השבוע לשמחת בר המצווה לבנו השני (לייבל'ה סופר אחד אחד) של מאסטר המשכנתאות של ירושלים והסביבה ישראל לינדר, שחגג בר מצווה באולם ברחוב שמואל הנביא שיכול להכיל את כל מאות המשתתפים שהגיעו בהמוניהם.

לייבל'ה ראה את המשפיע רבי מיילך בידרמן מ'באר הפרשה' שמח בשמחתו של תלמידו שרוליק, שנמנה על טובי חבורת המסתופפים בצילו.

בהמשך ראה את ראש העיר אלעד ישראל פרוש שהגיע לאחל מזל טוב לשרוליק. 

גם כל מנהלי הבנק ממטפחות פינו את הלו"ז מראש והגיעו לשמחה בירושלים לצד היועצים במשרד. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הסרוג של הבנק אסק קלופשטוק שהגיע אמנם קצת באיחור אופנתי אך בסוף הגיע. 

במעמד האדיר של הנחת אבן הפינה למרכז חסידות באבוב - 45 בשדרה ה-  14 בבורו פארק שם השתתפו רבבות חסידים, ראה לייבל'ה את הנגיד ואיש החסידות ר' בנימין ברבר (שטוריו ב'בקהילה' נקראים בשקיקה כמידי שבוע) מארח את אנשי הציבור והממשל, בין היתר נצפה עם התובע הכללי ארק גנזלעס.

לייבל'ה הגיע גם לשמחת בית סערט ויז'ניץ - ויז'ניץ בחיפה, שם ראה את מארגן החתונה העסקן אברהם שטרן מאגודת ישראל בבני ברק יחד עם השיטור של חיפה בודקים שהכול לפי התקנים. 

בהמשך ראה את איש החסידות דוד חיים זילברשלג בשיחה עם אורחים שהגיעו לחתונה. 

עם אשפוזו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בבית החולים ולאחר מעבר המרצדס מרשב"ם להר נוף, ראה לייבל'ה את הפקח של גדולי ישראל אדיר מעטו, בפתח בית הרב שטרנבוך ברחוב קצנלבוגן. מעטו לא פראייר ויודע היכן להשקיע. 

הצלם שלומי טריכטר מתברך מרבו האדמו"ר שליט"א בכינוס 'פתחו של היכל' לצעירי האברכים לטובת בית המדרש הגדול היכל מהרי"ץ 'דושינסקיא' ירושלים כשהרבי הבטיח פרנסה בצילומים בקלות באירועי החסידות.

בשיאו של סדר סיום התורה 'כולה שלי' שנערך בערב שבועות בבית הכנסת הגדול בירושלים, ראינו את המנב"ט החרדי אביגדור דרקסלר, מחלק הנחיות לסדרנים ואנשי הביטחון בשטח שהיוו אף הם חלק מכריע בניהול האירוע על הצד הטוב ביותר עד לסיומו המוצלח.

לייבל'ה ראה השבוע את הזמר האשדודי אהר'לה שרף מתפנק בצ'ולנט לפני שעלה לשמח חתן וכלה.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אירח בלשכתו את בכירי חברת הפניקס כדי להודות להם על הטיפול המסור באשתו, הרבנית לאו שתחי', שנקלעה לאירוע רפואי חמור במהלך חג שביעי של פסח בעת שהייה בכרתים שביוון. הרב ביקש להודות לחברת הפניקס שהטיסה את הרבנית וליוותה את המקרה מקרוב וביקש לעדכן כי רואים בחוש שהתפילות עוזרות, ויש להמשיך להתפלל לרפואתה השלימה. בפגישה השתתפו: מוישי גרוסברגר ממדאסיס הטסות רפואיות, מור פפקין מנהלת תחום נסיעות לחו"ל, אילן דטשי מנהל תחום בריאות פרט ונח"ל בהפניקס, והרב הראשי לישראל, הרב לאו.

לאחר הפגישה נראה הרב לאו מסתודד עם מוישי גרוסברגר ממדאסיס, למרות שניסה, לייבל'ה לא הצליח להאזין לתוכן השיחה.

יו"ר מכבי שירותי בריאות רן סער וראש מחוז ירושלים והשפלה ד"ר חגי פרנקל מעניקים תעודת הוקרה למנהל מרכז הרפואי רוממה הרב יצחק קליין על פועלו למען בריאות החברים.

בטקס חנוכת וגזירת הסרט מרפאת המשורר של כללית בפתח תקווה, השתתפו רב העיר מיכה הלוי, מנכ"לית כללית רות רלב"ג, ראש העיר רמי גרינברג, בכירי הקופה והמחוז, הנהלת המגזר החרדי ואישי ציבור נוספים.

בסיום מסכת ומסיבת הודיה חגג יצחק אידלמן מנכ"ל חברת y.E בגזוזטרא של בית המעצב מייקל סילברסטון בעיר ב"ב. בהשתתפות הגר"ע פריד, הגרי"ש זקש ר"י תפארת מרדכי, סגר"ע ב"ב מנחם שפירא ועוד.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לעורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים לרגל שמחת נישואי בתו הראשונה בשבוע הבא. השבוע נראה גרינבוים מתברך בחמימות מראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז חבר מועצת חכמי התורה. 

ברכת מזל טוב למנהלת האקטואליה ברדיו 'קול חי' הגב' אסתי פלד לרגל שמחת נישואי בנה בשעה טובה ומוצלחת, הערב במודיעין עילית.

ברכת מזל טוב למרדכי שלום רייס, סמנכ"ל שיווק בעיתון 'בקהילה', לרגל שמחת בר המצווה לבנו בכורו וממשיך דרכו יצחק פנחס שנערכה השבוע באשדוד. 

ברכת מזל טוב ליגאל רווח יו"ר ובעלים של קבוצת 'אפיקים' לרגל שמחת נישואי הבן. 

ברכת מזל טוב לאלי פריינד מנכ"ל אתר הרשב"י במירון, לרגל שמחת אירוסי בתו, עם בנו של חיים דיקמן מנכ"ל פרוג.

ברכת מזל טוב ליצחק אלתר מנכ"ל עיתון חדש בבית שמש לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה. מי שהגיע לשמחה היה ח"כ משה אבוטבול שהביא את פרוסת הלחם מהנאום המפורסם על בימת הכנסת השבוע. 

ברכת מזל טוב ליקר באדם יחיאל יעקב וינפלד לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה השבוע בירושלים. 

מזל טוב לישראל רוזנר מנכ"ל 'רוזנר טורס' לרגל שמחת הכנסתו של בנו בבריתו של אברהם אבינו. רוזנר עצמו, כסוכן נסיעות וותיק, שימש סנדק בשמחת הברית שנערכה באולמי וגשל בבני ברק.

ולסיום, ברכת מזל טוב לאיש היקר יוני עוז מצפת, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל הרבה נחת ושמחה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד