י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוצג מסמך רפואי סודי

הפרת אמונים: חכ"ל ליצמן הודה והורשע במסגרת ההסדר שנחתם

בית המשפט הרשיע היום את חכ"ל יעקב ליצמן, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם הפרקליטות בפרשיית המורה מלכה לייפר | ליצמן הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בעורך דינו ומקורביו והודה בעובדות כתב האישום | "הנאשם לא פעל במסגרת ניגוד עניינים ולא קיבל הטבות", אמר התובע

הפרת אמונים: חכ"ל ליצמן הודה והורשע במסגרת ההסדר שנחתם
ליצמן בבית המשפט צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום בצהריים (חמישי) את חבר הכנסת לשעבר יעקב ליצמן, לאחר שחתם על הסדר הטיעון הפרקליטות. ליצמן, שהתפטר מהכנסת, הורשע בעבירת הפרת אמונים.

ליצמן הגיע לבית המשפט, מלווה בעורך דינו ז'ק חן וקרובי משפחתו. במהלך הדיון הוצג בפניו הסעיף בו הוא מואשם: הפרת אמונים בגין ניסון שידול הרופא המחוזי לטעון כי מלכה לייפר שהועמדה לדין בגין עבירות, אינה כשירה.

התובע מסר כי מדובר בעבירות שלבסוף לא גרמו נזק, וכי לנאשם (יעקב ליצמן א.ק.) אין עבר פלילי, כאשר היו קשיים להוכיח את העבירות. "הנאשם לקח אחריות על מעשיו עוד בטרם הוגש כתב האישום", אמר.

עוד אמר התובע, כי "איש במעמד שר וסגן שר מגייס את מעמדו להטעות של שיקול הדעת המקצועית. אלה למעשה פוגע בערכים. הצדדים הפחות חמורים שהנאשם לא פעל במסגרת ניגוד עניינים ולא קיבל הטבות. מעשיו לא גרמו לשום נזק ולא הטעו חוות הדעת. לא מדובר בעשייה מושחתת על פני שנים".

סוגית הקלון לא עלתה לדיון מאחר וליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת בשבוע שעבר, כשבפני בית המשפט הוצג גם מסמך סודי בגין מצבו הרפואי של חבר הכנסת לשעבר.

במהלך הדיון, הודה חבר הכנסת לשעבר ליצמן בעבירה המיוחסת לו, ועל כן הודיע השופט יהושע צימרמן כי הוא מרשיע את ליצמן. ומאשר את ההסדר הכולל מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 ש"ח

ליצמן הודה בעובדות כתב האישום והורשע. בעוד כחודש צפוי בתי המשפט לגזור את דינו של ליצמן ולקבוע אם לכבד את ההסדר לעניין העונש. כפי שסוכם בין הצדדים, על ליצמן יושתו מאסר על תנאי וקנס על סך 3,000 ש"ח.

מלכה לייפר הסדר טיעון יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד