י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קריאה לנתניהו לפרוש

דילמת סער והתהיה של הרבי מגור: ערבים כן ונתניהו לא? | ארי קלמן

בסופ"ש שבו סער הפנים את המצב הפוליטי, הוא מנסה להשיג שת"פ עם בעלזא: פרטים חדשים על הניסיונות לגייס את המועצת למען סער • הקריאה החרדית לנתניהו: "תפרוש מהכנסת ותאפשר הקמת ממשלה" • הרבי מגור תהה על סער: "למה ערבים כן ונתניהו לא" | הטור השבועי

דילמת סער והתהיה של הרבי מגור: ערבים כן ונתניהו לא? | ארי קלמן
הרבי מגור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

1. פרטים חדשים על הדיל של סער: המשאל שלא התקיים והתנאי של אייכלר

במוצאי חג השבועות צלצל הטלפון של יעקב ולצר, מזכיר המועצת החסידית, על הקו איש ועדת הרבנים לענייני תקשורת עם בקשה להתחיל במשאל אצל גדולי ישראל בדבר הצעה לדיל שהגיע מגדעון סער אישית; תמיכה של נציגי אגודת ישראל בתקנות יהודה ושומרון בתמורה לסל הטבות - יישום תוכנית 'תקצוב לפי יעדים' למען מוסדות בעלזא וביטול רפורמת הכשרות.

ולצר מיהר להתקשר לדרג הפוליטי בכנסת, ושמע מחלקם כי אין התכנות לדיל משום שהפלת תקנות יו"ש עלולה להביא להפלת הממשלה, הצלת הקואליציה בחוק הזה משמעותה תמיכה בממשלה באופן מעשי, גם גישוש של ח"כים מול בתי גדולי ישראל שתומכים בדרך כלל בשיתוף פעולה עם הממשלה קיבלו תשובה שלילית לנוכח ההזדמנות להפיל את הממשלה.

כך גם בשיחה שקיים גדעון סער עם רוב חברי הכנסת ביהדות התורה, הוא שמע כי אמנם חלקם לא מתביישים לשתף פעולה עם הממשלה לטובת החרדים, אך במקרה הזה הוא דוחה את ההצעה, מה שלא הותיר ברירה ואנשי סער פנו לנציג בעלזא ישראל אייכלר שקיבל את הגיבוי של רבו האדמו"ר מבעזלא לפתוח במו"מ.

השר גדעון סער ויועץ סגן השר אבינועם קוטשר השבוע בכנסת.

ביום שני בערב פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' את דבר המו"מ, אז הגיעו נציגי הוועדה הפוליטית של חסידות בעלזא כדי לחתור למו"מ, במרכזו הושגה החתימה הדרושה של משרד האוצר לתוכנית 'תקצוב לפי יעדים', שנותן מענה לתקצוב מוסדות החינוך ללא הצטרפות לחינוך העצמאי. גם יועץ סגן השר לשירותי דת, אבינועם קוטשר ניסה לשדרג את הדיל ולשרבב גם את אישור מיניו הבוס שלו לשר, לבסוף הדיל לא יצא אל הפועל בשל אי רלוונטיות, אך במידה והוא יהיה רלוונטי בעתיד, הדיל שכמעט נחתם יחזור לשולחן המו"מ כשאייכלר מציב שני תנאים: 1. היעדרות ולא תמיכה. 2. שהקול שלו לא יהיה המכריע אלא רק רשת ביטחון.

2. הקריאה החרדית לנתניהו: צא לפנסיה

ביום שלישי בשעות הצהריים, פגשנו בח"כ מדגל התורה שאוהב לכנות את עצמו 'בכיר חרדי' שזועם מהרגיל. כשניסינו להבין על מה הוא כל כך כעוס, הוא פתח בשצף האשמות כלפי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, "הממשלה שורדת רק בגללו", הטיח והמשיך, "ביבי הוא הדבר היחיד שמחזיק את הממשלה, הגיע הזמן שיצא לפנסיה ויפרוש מהכנסת, שיעשה לביתו ולכיסו. כל המערכת הפוליטית תקועה בגללו, שיפנים כי אין ממשלה איתו, סער לעולם לא ישב תחתיו". הוא הוסיף, "שלא יפחידו אותנו עם פיצול הליכוד, זה דווקא טוב לגוש, בין החלק המתון (שטייניץ גמליאל לחבריו) לימין האדוק (מאדלשטיין ועד קרעי) זה יעזור למקסם את הקולות".

אותו 'בכיר' המשיך במסכת האשמות כלפי הליכוד, הוא קורא את המפה ולא רואה איך יצליחו להקים ממשלה חלופית בכנסת הזו, או איך נתניהו ישיג 61 מנדטים שיתמכו בו לאחר בחירות, "אנחנו במבוי סתום, עד שנתניהו יועיל בטובו לשחרר". הוא קובע.

נתניהו השבוע ברחובות ירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הקשתי, "למה שלא נצטט אותך וזה יעורר שיח, אם אתה בטוח שאתה צודק. דבר בשמך והציבור יקבל את המסר שלך". אותו 'בכיר' נלחץ והזהיר, "זה התפקיד של התקשורת להציף את זה, אם אצא ואדבר נגד נתניהו אני יחטוף, זה חלק מהבעיה שהציבור לא ער למצב שאנחנו נמצאים, הוא רוצה את ביבי אבל לא מבין שזה לא יקרה. אין ממשלה איתו ואין ממשלה בלעדיו", קבע שוב בפסקנות וגלגל את האחריות עלינו, התקשורת.

3. המתקפה של האדמו"ר על סער: למה ערבים כן וביבי לא?

"איך הוא יכול להסכים לשבת לצד ערבים אבל לא לשבת תחת נתניהו", את השאלה הזו הקשה השבוע האדמו"ר מגור, אחרי ששמע סקירה פוליטית מנציג חרדי בכנסת ששטח את האפשרויות הפוליטיות שעל הפרק, הרבי קלע למבוי הסתום הפוליטי בו נמצאת מדינה שלימה, סער עצמו שואל את עצמו איך הוא מסוגל להעביר לציבור כי ממשלה לצד רע"מ רעה יותר מממשלה תחת נתניהו. במסגרת הניסיונות התעקש לעלות את חוק תקנות יו"ש שנפל בקולות רע"מ, זאת כדי להבשיל שיתוף פעולה פוליטי עם הליכוד אפילו בראשות נתניהו.

על שולחן המו"מ בין גדעון סער לעו"ד יעקב אטרקצ'י מטעם הליכוד מונחת בעיה עיקרית, חוסר אמון בבנימין נתניהו, החשש מתרגיל מסריח שיעשה נתניהו בדומה למעשה שנעשה לשאול מופז בשנת 2012 (הקים ממשלת אחדות ואז יצא לבחירות כדי לרסק את קדימה), ומי שבעיניו משחקות דמות מפתח הן הסיעות החרדיות, שלא יקבל עוד ערבות ג'נטלמנית בעל פה אלא יתעקש לערבות חתומה.

סער מקיים שיחות עם חבריו לסיעות החרדיות, אלה מתחבטים איך בפועל יעמדו מאחורי ערבות פוליטית לסער, "נגיד שבעוד שנה נתניהו יחליט לפזר את הכנסת", אמר ח"כ חרדי לאיש תקווה חדשה השבוע, "איך באמת נוכל ללכת נגד נתניהו, לאן בדיוק נלך עם סער? איזה ממשלה אפשר להקים ללא הליכוד?", שללא הערבות החרדית ספק אם יתבשל סיכום בין הליכוד לסער. מבוי סתום. כבר אמרנו.

הרבי מגור גדעון סער מפלגת רע"מ ישראל אייכלר ארי קלמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד