י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המצאות דמיוניות"

זועבי ממשיכה להביך את לפיד וחושפת את פרטי המו"מ החשאי

חברת הכנסת זועבי שפרשה וחזרה ושוב הצביעה נגד עמדת הקואליציה ומתנהלת באופן עצמאי ממפלגתה - מרצ, חושפת הערב כי לפיד התחייב בפניה להשיב לפלסטינים שני יישובים שנכבשו בקום המדינה. לפיד מכחיש והמסמך נשלף כהוכחה | בליכוד תוקפים

זועבי ממשיכה להביך את לפיד וחושפת את פרטי המו"מ החשאי
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממשיכה להביך את ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד וחושפת את פרטי המו"מ הסודי שהביא אותה לשוב לזרועות הקואליציה. הפעם בפרסום על הסכמה מצד לפיד שיביא לשינוי דרמטי ביחסי הפלסטינים בישראל.

בראיון הערב (חמישי) טענה ח"כ זועבי כי "לפיד הבטיח לי הישג היסטורי - להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל "איקרית" ו"ברעם" שגורשו בשנת 1948. התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם", כך טענה.

איקרית וברעם הם כפרים בגבול ישראל - לבנון, שסופחו בקום המדינה בשנת 1948 בטענה לשמירה על הביטחון המדינה, מאז מנסים התושבים לשוב לכפרים וגם להכריע בשאלת זהותם ישראלית או פלסטינית.

הפרסום הצליח להלחיץ את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שמיהר להבהיר בציוץ בטוויטר "לא היה ולא נברא. מדובר בהזיה", גם מי שאמונה מטעם לפיד על המו"מ עם הח"כים הסוררים, נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, כתבה "רק במציאות שבה אין מחיר לשקר אמירה כזאת יכולה להאמר. מצטערת, אבל זה כבר מוגזם. לא היה ולא נברא ולא נגיב יותר להמצאות דימיוניות".

בניגוד להכחשות, נחשף הערב ב'חדשות 12' מסמך המו"מ בין זועבי ולפיד, דרישות זועבי שעל בסיסן התנהל המו"מ כוללות יותר ממיליארד שקלים למגזר הערבי והקמת הכפרים איקרית ובירעם שהוגלו ב-1948.

במפלגת 'הליכוד' תקפו ואמרו: "מורשת ממשלת בנט - זכות השיבה. ממשלת לפיד ובנט פועלים עם ח"כ זועבי, עבאס, טיבי וכוחות אנטי ציונים להחזיר את זכות השיבה - חייבים להפיל את ממשלת החולשה ולהחזיר את המדינה לידנו."

יאיר לפיד ג'ידא רינאוי זועבי משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד