י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבודדת מהשפעות זרות

שגריר ישראלי ראשון במדינה "המאושרת בעולם"

אור גילאון הגיש אתמול בטקס מרגש את כתב האמנה למלך בהוטן, ובכך הפך להיות השגריר הישראלי הראשון ל"ממלכה המאושרת בעולם" | בהוטן נחשבת למדינה מבודדת מהשפעות זרות כך שלא יתערבו בהלך הדת במדינה

שגריר ישראלי ראשון במדינה "המאושרת בעולם"
הטקס עם השגריר הישראלי צילום: בית המלוכה הבהוטני

שגריר ישראל בהודו נאור גילאון הגיש אתמול (רביעי) בטקס מרגש את כתב האמנה למלך בהוטן, הוד מעלותו ג'יגמה קיזר נאמגייל ואנגצ'וק, ובכך הפך להיות השגריר הישראלי הראשון ל"ממלכה המאושרת בעולם".

השגריר נאור גילאון: "אני מתרגש להיות השגריר הראשון של מדינת ישראל בבהוטן. מאז כינון היחסים בדצמבר 2020, קידמנו ביחד מספר פרויקטים מוצלחים בתחומים שונים. במהלך הביקור גם זכיתי לראות מקרוב את ההערכה והאהדה הרבה שיש לעם הבהוטני כלפי ישראל".

שגריר ישראל בהודו נאור גילאון בטקס. צילום: בית המלוכה הבהוטני

במסגרת הביקור הרשמי נפגש השגריר עם ראש ממשלת בהוטן ושר החוץ של הממלכה וקיים פגישות מקצועיות בתחומי החדשנות, המים והחקלאות.

עוד לפני כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לבהוטן בדצמבר 2020, התקיימו קשרים בין ישראל לממלכה וב-2016 ביקר שר החקלאות בישראל.

בוויקיפדיה נכתב כי בהוטן היא אחת המדינות המבודדות ביותר בעולם. תיירות והשפעות זרות מנותבות על ידי הממשלה כך שלא יתערבו בהלך הדת הבודהיסטית הטיבטית בקרב תושבי המדינה. השפה הרשמית היא דזונגקה (פירוש השם: "שפת אנשי הדזונג").

צילום: בית המלוכה הבהוטני

הודו שגריר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד