י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאיים לפגוע בחפירות הגז

‏נסראללה: "המטרה למנוע מישראל להוציא את הגז בשדה כריש"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, התייחס בנאום שנשא הערב להגעת אסדת הקידוח למאגר כריש, "זאת פגיעה בלבנון וזה שם אותנו במצב קשה. זאת סוגייה לאומית שצריכה לעניין כל לבנוני. אוצרות הגז מתחת למים הם התקווה היחידה להצלת לבנון". ‏נסראללה אמר עוד "סוגיית הגבול הימי לא נופלת בחשיבות מסוגיית שחרור רצועת הגבול מידי ישראל בשנת 2000"

‏נסראללה: "המטרה למנוע מישראל להוציא את הגז בשדה כריש"
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר הערב (חמישי) בנאום בהתייחסות ראשונה להגעת האסדה למאגר כריש ותחילת עבודתה כי מדובר בפגיעה בלבנון והדבר שם את לבנון במצב קשה. נסראללה אמר ללבנונים כי מדובר בסוגיה שצריכה להפוך לסוגיה לאומית: "כשאנו מדברים על גבול ימי, מים טריטוריאליים ואוצרות טבע, זה צריך לעניין כל לבנוני".

נסראללה אמר כי אין יותר זמן לחכות כיוון שתוך סדר גודל של כמה שבועות או חודש, האסדה במאגר כריש תוציא את הגז. לדבריו, סוגיית הגבול הימי לא נופלת בחשיבות מסוגיית "שחרור רצועת הגבול" מידי ישראל בשנת 2000. נסראללה אומר כי היעד צריך להיות למנוע מישראל להוציא את הגז באמצעות אסדת כריש ולהפסיק את הפעילות שלה שם.

נסראללה איים כי לחיזבאללה יש את היכולת למנוע מישראל להוציא את הגז משדה כריש. נסראללה הוסיף כי כל הפעולות של ישראל לא יוכלו להגן על ההפקה של הגז מהמקום. ‏נסראללה הוסיף בנאומו אומר: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה ומעוניינים בנפט ובגז, אבל אנחנו גם לא מפחדים מהמלחמה". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

נסראללה אמר כי בחיזבאללה לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים אל מול השוד של אוצרות הנפט של לבנון והיא לא תשב בחיבוק ידיים. נסראללה אמר כי הם אינם מעוניינים במלחמה, אלא בנפט ובגז של לבנון, אך הם לא חוששים במלחמה. נסראללה במסר לישראל: "עליכם להפסיק את הפעילות של האסדה בשדה כריש'. בנוסף, נסראללה פנה לחברה היוונית שהאסדה ברשותה: "יש לכך השלכות. אתם שותפים לתוקפנות הזאת. עליכם להוציא אותה משם. אתם נושאים באחריות על מה שיקרה לאסדה בנזק ובנפש", נסראללה אמר כי הם עוקבים מקרוב אחר המצב, "שעה אחר שעה". לדבריו, "חיזבאללה לא יהיה שותף בשום משא ומתן. אבל לנו יש את הזכות לאסוף מידע לקראת כל אופציה שנבחר בה".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אף אחד לא יכתיב לנו האם להוציא גז או לא מהמים הכלכליים של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה ריבונית ותמשיך לקבל החלטות אך ורק בהתאם לאינטרסים שלה בלי להתחשב באיומים של טרוריסטים כאלה או אחרים. אני מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר, הסרטונים שלו משם לא עושים רושם על אף אחד".

 

חסן נסראללה אסדות הגז לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד