כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחפשים ראיות

שר המשפטים: "לא יכולים להעמיד לדין את פוטין כל עוד הוא בתפקידו"

שר המשפטים הגרמני אמר אתמול, כי אי אפשר להעמיד לדין את פוטין "כל עוד הוא ראש המדינה". לדבריו, אי אפשר גם להחרים נכסים של רוסים רק כי הם רוסים

שר המשפטים: "לא יכולים להעמיד לדין את פוטין כל עוד הוא בתפקידו"
שר המשפטים של גרמניה מרקו בושמן צילום: טוויטר

שר המשפטים של גרמניה מרקו בושמן אמר לתאגיד השידור הגרמני DW, שגרמניה אוספת ראיות נגד פוטין ואחרים בגין פשעי מלחמה. לדבריו, "נפתחה חקירה לאיסוף ראיות במלחמת התוקפנות של רוסיה". שר המשפטים הוסיף כי למרות שיש עדויות, לברלין אין כרגע כוח להעמיד לדין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"מנקודת המבט הגרמנית, איננו יכולים להעמיד לדין את ולדימיר פוטין כל עוד הוא ראש מדינה פעיל", אמר השר. בושמן אמר את הדברים בפגישת שרי המשפטים של האיחוד האירופי בלוקסמבורג. עם זאת, בושמן אמר כי גרמניה נוקטת בדרכים אחרות במאמץ להביא את המעורבים בפשעי מלחמה לדין.

"גרמניה פתחה בחקירה, ואנחנו אוספים ראיות כדי שנוכל להשתמש בהן בהליכים פליליים מאוחר יותר, כשאנחנו נתפוס עבריינים", אמר שר המשפטים. בושמן המשיך, "כשנקבל את האנשים האלה, פושעי מלחמה, מפקדים בכירים וכו', יהיו לנו ראיות נגדם, נעמיד אותם למשפט".

בנושא החרמת רכוש ונכסים מאוליגרכים רוסים , שר המשפטים בושמן אמר כי יש צורך בראיות. "אנחנו לא יכולים פשוט להחרים רכוש של מישהו בגלל שהוא עשיר ומגיע מרוסיה. אבל אם אנחנו יכולים להוכיח שמישהו סייע, או שבוצעו פשעי מלחמה, אז החוק הפלילי הגרמני מאשר החרמת נכסים, וכשנוכל להוכיח פשעים כאלה בתיק פלילי, נוכל לתפוס את הנכסים".

עם זאת, בושמן אומר, דבר אחד נשאר בראש סדר העדיפויות: "ממש חשוב לי שנשמור על הזהות שלנו כמדינת חוקים בסכסוך הזה. אפילו פושעים ואנשים שעושים דברים איומים, חייבים להיות מטופלים בצורה הוגנת וצודקת. כי להתייחס אליהם אחרת, פירושו שנאבד חלק מעצמנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה שרת המשפטים ולדימיר פוטין גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד