כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עלייה באשפוזים בבתי החולים

מדאיג: זן הקורונה החדש עם יותר תסמינים קשים

"תחושה כללית קשה יותר משפעת, שיעול שנמשך, עייפות לאורך יותר ימים והרגשה כללית רעה של יותר חולים". כך מתארים חולים ורופאי משפחה בקופות החולים את זן הקורונה החדש | לצד זאת נרשמת עלייה באשפוזים בבתי חולים בגין סיבוכי הקורונה

מדאיג: זן הקורונה החדש עם יותר תסמינים קשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע העלייה המחודשת בתחלואת הקורונה, רופאי משפחה מדווחים ביממה האחרונה כי ווריאנט הקורונה החדש BA5 שמתבסס כעת בישראל, גורם למחלה שיש לה יותר תסמינים מאשר באומיקרון המקורי. כך דווח ב'כאן 11'.

דיווחיהם של רופאי המשפחה על החולים החדשים שאומתו בימים האחרונים תואמים לדיווחים הראשוניים שנצפים במשרד הבריאות, שמנתוניו עולה גם כי חלה עלייה באשפוזים בבתי החולים. בכל יום מגיעים לאשפוז בבתי החולים ברחבי הארץ 50-45 חולים חדשים, לעומת כ-30 בשבוע שעבר.

כך למשל, בבית החולים איכילוב בתל אבי היו בשבוע שעבר 12 חולי קורונה מאושפזים, ונכון לאתמול ישנם כבר 26 מאושפזים עם קורונה. בבית החולים תל השומר היו ביום ראשון השבוע 12 חולים - ונכון לאתמול כבר 23 מאושפזים. בבית החולים וולפסון בחולון נקלטו ביממה שבין רביעי לחמישי חמישה מאושפזים נוספים.

אילוסטרציה. צילום: unsplash.

יו"ר איגוד רופאי המשפחה, ד"ר שלמה וינקר שמשמש גם כמנהל הרפואי של קופת חולים לאומית, אמר ל'כאן חדשות' כי רופאי המשפחה ברחבי הארץ וכן החולים עצמם מתארים "תחושה כללית קשה יותר משפעת, שיעול שנמשך, עייפות לאורך יותר ימים והרגשה כללית רעה של יותר חולים". קופות החולים נערכות למצב שיצטרכו להאריך את שעות הפתיחה במתחמי בדיקות הקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר אתמול בראיון לרשת ב' כי היות שהחיסון מגן פחות מפני הדבקה בווריאנט החדש, המלצה גורפת לחיסון חמישי אינה נכונה. לדבריו: "יש התלבטות גדולה אם יש מקום עכשיו לחסן בחיסון נוסף. להתחסן כל חצי שנה זה משהו חריג".

פרופ' אש הוסיף והבהיר כי אם תימשך העלייה בתחלואה, תישקל החזרת המסכות במקומות סגורים. לצד זאת העריך שאם לא יתגלה בעולם זן מסוכן, לא יחודשו שוב הבדיקות בנמל התעופה.

קורונה תסמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד