י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם צריך מחיצה בין גברים ונשים בבית של הסבא?

בין הזמנים אצל הגראי"ל שטיינמן: אורחים שואלים שאלות - הגראי"ל עונה • מי שיש לו אייפון מצטרף למניין? מותר לקלל חילוני שהכה? ואיך לא ליפול ברוחניות בחופש?

הגראי"ל שטיינמן בביתו. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן בביתו. צילום: יעקב נחומי

ביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון-איש 5 בבני-ברק הומה אדם, ורבים המבקרים בעיר בבין הזמנים מנצלים את שהותם כדי להתברך ולשאול את פיו.

בין השאלות המעניינות שנשאל:

• האם מי שמחזיק בביתו מחשב עם אינטרנט שאינו חסום, או אייפון ומכשירי טלפון חכמים אחרים, מצטרף למניין? הגראי"ל ענה: "גם מחלל שבת מצטרף למנין".

• איך זוכים שלא ליפול בימי בין הזמנים ברוחניות? הגראי"ל הסביר: "ילמד הרבה כל יום. ולקבל על עצמו לסיים מסכת קטנה עד סוף בין הזמנים".

• סב לנכדים נשואים, שמזמין אליו את כל המשפחה המורחבת לשבת: האם צריך לעשות מחיצה של גברים לחוד ונשים לחוד? תשובת הגראי"ל: בני דודים על פי הדין אינם קרובים לעניין חיתון, שהרי מותרים להתחתן יחד, ממילא צריך להפריד.

• אברך שהיה בגינה ציבורית באחת הערים והתנפל עליו אחד חילוני והכה אותו מכות נמרצות. שאל האברך: אם כדי להתגונן היה מותר לקללו בכל הקללות האמורות בתורה? תשובת הגראי"ל: בוודאי היה מותר.

• כהן שגר במרכז הארץ ודרכו לישא את כפיו בכל יום, נקלע בימים אלו לצפון הארץ, שם מנהג האשכנזים שלא לישא כפים כל יום. מה עליו לעשות? תשובת הגראי"ל: יכול לישא כפים אצל בני עדות המזרח.
הגראי''ל שטיינמן בין הזמנים נשיאת כפים שאלות תשובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד