כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

דרישה לתיקון הליקויים בכביש 71

ראשי הערים של עפולה ובית שאן בפנייה לשר התחבורה: טפל בקידום התכנית לתיקון הליקויים בכביש 71• עמותת "אור ירוק": "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"

דרישה לתיקון הליקויים בכביש 71

בצעד חסר תקדים, החליטו ראשי הערים עפולה ובית שאן לאחד כוחות ולפעול יחד למען בטיחות תושביהם. אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, וג'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, שיגרו יחד מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שי ברס, בו הם מבקשים מהם לקדם את תכנית העבודה בכביש 71.

"אנו פונים אליכם לקבלת עזרתכם במאבק לקידום הבטיחות בכביש הדמים, כביש מספר 71 בעפולה בית שאן", כותבים ראשי הערים לשר התחבורה. הם מציינים במכתב, כי "כביש זה חושף מדי יום את תושבי עפולה, בית שאן והסביבה כולה לסכנת חיים מוחשית".

בנוסף, מציינים ראשי הערים במכתב את הנתונים המדאיגים של מספר ההרוגים ותאונות הדרכים בכביש 71 בשנים האחרונות: "במהלך חודש פברואר השנה, נהרגו בכביש 71 ארבעה בני אדם בתוך יומיים בלבד בשלוש תאונות שונות. מדי שנה נפצעים בממוצע בכביש זה יותר ממאה בני אדם. טיפול בכביש זה יביא להצלתם של 34 בני אדם בעשור הקרוב ושל כ- 860 בני אדם העלולים להיפצע במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים.

אלקבץ ולוי גם מסבירים במכתב את שדרוש לתקן בכביש בכדי להפוך אותו לבטיחותי יותר: "הטיפול בכביש 71 צריך לכלול 4 נתיבים עם גדר הפרדה קשיחה, נתיבי השתלבות ברורים של משאיות היוצאות ונכנסות לכביש העמוס, הסדרת התנועה בצמתים והתקנת תאורה מלאה לכל אורך הכביש".

בחודשיים האחרונים, ביוזמת עמותת אור ירוק, קיימו תושבי האזור שתי הפגנות למען שיפור תשתיות הכביש. בהפגנות, מחו התושבים על כך שהמדינה אינה מקצה תקציבים לשיפור הכביש למרות שמדי שנה הוא גובה קורבנות רבים.

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".





אור ירוק כביש 71 תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד