ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

פרס ונתניהו מברכים: "זו העת לפעול למען אחדות בעם"

הנשיא פרס בירך את הרבנים הראשיים: "שתזכו להביא תורה וברכה לישראל" • ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הרבנים והזמין אותם להצטרף לשיעור תנ"ך בביתו

בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש90

עם פרסום ההודעה על דבר היבחרותם, שוחח הערב (ד') נשיא המדינה שמעון פרס, עם הרבנים הנבחרים הרב הספרדי הראשי, הראשון לציון - הרב יצחק יוסף, והרב הראשי האשכנזי - הרב דוד לאו. בפתח שיחותיו עם השניים בירך אותם הנשיא ושיבחם על היבחרותם.

בשיחתו עם הרב דוד לאו אמר הנשיא: "מיטב ברכותיי לרגל בחירתך לרב הראשי האשכנזי, בטוחני כי נתיביך שלום, הוכחת זאת לא פעם בעשייתך. אני יודע כי את אותה רוח שהפצת בעירך מודיעין תפיץ מעכשיו גם לעולם כולו. זו תחילה של תקופה חדשה, אתה נצר למשפחה שנשאה את הלפיד משואה לתקומה".

הרב דוד לאו הודה לנשיא פרס על מילותיו החמות ואמר: "כולי תקווה שנצליח להאיר אור של ידידות ואחווה במדינתו, אני מאמין כי זה אפשרי".

בשיחתו עם הראשון לציון הנבחר-הרב יצחק יוסף אמר הנשיא: "אני מאושר מבחירתך ושמח שהמסורת המפוארת של משפחתך ממשיכה כעת דרכך. בטוחני כי תשרת את עמך בצניעות ובחן, ושתביא תורה ברכה ואור לישראל". הרב יצחק יוסף הודה לנשיא בהתרגשות על ברכותיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גם שוחח עם הרבנים הראשיים הנבחרים. נתניהו בירך את השניים ואמר להם כי "זו העת לפעול להגברת האחדות בעם ישראל, ולהרבות באהבת ישראל".

ראש הממשלה הזמין את את שני הרבנים להצטרף לחוג התנ"ך שהוא מקיים בביתו על שם חמיו שמואל בן-ארצי ז''ל.

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), הגיב לתוצאות הבחירות לרבנות הראשית ואמר כי "הכרעת הגוף הבוחר המורכב מרבנים, אנשי ציבור חילונים ודתיים, הוכיחה שלא צריך להיות בשלטון ולא צריך דילים כדי לבחור רבנים ראויים לרבנות הראשית".

יו"ר מר"צ זהבה גלאון אמרה כי יש לבטל את מעמדה הממלכתי של הרבנות הראשית ולהפסיק לממן אותה. לדבריה, הרבנות הראשית היא מוסד מושחת ואין זה משנה מי ייבחר היום משום שאיש מן המועמדים אינו מתכוון לשנות את המצב.
בנימין נתניהו זהבה גלאון רב ראשי הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד