כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בנט המובס יורה: "בפעם הבאה רק רב ראשי אחד"

שר הדתות בירך את הרבנים הראשיים, אך הדגיש: "הם יהיו חלק מהמהפכה בשירותי הדת" • הרב אלי בן דהאן: "מקווה שהחילונים לא יבעטו במוסד הרבנות"

נפתלי בנט. פלאש90
נפתלי בנט. פלאש90

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, המכהן כשר לשירותי דת, שוחח עם הרבנים הראשיים הנבחרים ואיחל להם הצלחה בתפקיד. "מערכת הבחירות הנוכחית הבליטה את הצורך בשינויים מהותיים במוסד הרבנות, והתחלנו לפעול לשם כך בחודשים האחרונים", אמר בנט לאחר מכן.

"הרב יצחק יוסף, יחד עם הרב דוד לאו, יהיו חלק מהמהפכה ש'הבית היהודי' מוביל במשרד הדתות, ושכבר החלה במהפכת 'בחר לך רב', בצמצום מועצות דתיות ובביטול מינויים פוליטיים במועצות הדתיות. בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד", אמר בנט.

"שוחחתי לפני מספר דקות עם הרב דוד סתיו. הרב סתיו - בעל נשמה גדולה - פרץ דרך בהקמת ארגון צהר, והוא מביא קול חשוב בעם ישראל. אני משוכנע שהוא עוד יוביל כאן מהפכות גדולות בקירוב לבבות בעם ישראל. אני מאחל המשך מסירות נפש לרב שמואל אליהו ולשאר המתמודדים".

גם סגן השר לשירותי הדת, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) הגיב באכזבה: "כאיש הבית היהודי אני בהחלט מאוכזב שלא הצלחנו במשימה להעמיד לפחות רב אחד מטעם הציבור הדתי- לאומי.

"עשינו את מירב המאמצים ולצערי זה לא הצליח. אני מקווה שהחילונים לא יבעטו במוסד הרבנות, הם צריכים להבין שחשיבותו של מוסד הרבנות חשוב הרבה יותר מהרבנים הראשיים", אמר.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא להתאחד סביב הרבנים הראשיים שנבחרו הערב, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף.

"כאנשי הבית היהודי תמכנו והתאמצנו בעד המועמדים שלא זכו, אך כעת משנבחרו האחרים, נתאחד כולנו לקידוש שם שמים, לאהב ולקרב את כל ישראל לאבינו שבשמים, לתורה ולמצוות, ולמורנו ורבנו שלא זכו נאמר, שעוד ודאי ובעזרת השם נכונו להם תפקידים משמעותיים ומשימות רבות בעם ישראל", אמר.

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד ביתנו), אמרה כי: "לאחר עשור הציונות הדתית איבדה פעם נוספת את האפשרות להעמיד רב ראשי ציוני. זוהי החמצה של הזדמנות לבצע שינויים היסטוריים חיוניים במערך הרבנות הגיור הכשרות ובזהותה היהודית של המדינה.

"אני מצרה על כך שמסע של הכפשות קשות נגד הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר שהוכיח עשייה תורנית ציבורית מופלאה שאין עליה עוררין - בא דווקא מתוך הציונות הדתית", דברי חוטובלי.
ציונות דתית הבית היהודי הרב לאו הרב יוסף רבנות ראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד