כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תמונת מצב ברקע המשבר הקואליציוני

סקר: נתניהו מתקרב להרכבת ממשלה; סמוטריץ ובן גביר מתחזקים

סקר חדש שמתפרסם הבוקר מעודד במיוחד את גוש נתניהו שמתקרב להרכבת ממשלה בראשותו ללא בנט וללא סער • הסקר בדק גם האם הציבור בעד בחירות או שמא בהמשך כהונת הממשלה הנוכחית או שמא ממשלה חלופית • הציבור בא חשבון עם בנט וליברמן שצוללים במנדטים

סקר: נתניהו מתקרב להרכבת ממשלה; סמוטריץ ובן גביר מתחזקים
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מצבה של הקואליציה רעוע מאי פעם. חבריה ממתינים לראות האם שני הח"כים הסוררים מ'מרצ' ומרע"מ יתפטרו מהכנסת ועוד יותר כיצד ינהג חבר הכנסת ניר אורבך שנפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול בפעם השלישית השבוע וצפוי להיפגש עמו שוב ביום ראשון.

כשריח הבחירות באוויר, סקר מנדטים מתפרסם הבוקר (רביעי) בעיתון מעריב, שערך עבורו מכון פאנלס פוליטיקס של מנחם לזר. הנתונים הינם מעודדים במיוחד לגוש התומך בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומאידך קודרים עבור חברי הקואליציה הנוכחית.

לפי נתוני הסקר, נתניהו קרוב מאוד להרכבת הממשלה הבאה כאשר הגוש התומך בו משיג יחדיו 60 מנדטים. כך שאילו הבחירות לכנסת ה-25 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד היתה זוכה ב-34 מושבים בכנסת. אחריה 'יש עתיד' של יאיר לפיד עם 21 מושבים, לעומת 17 כיום.

המפלגה השלישית בגודלה לפי הסקר - זו 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר שזוכה ב-11 מושבים בכנסת הבאה. אחריהם ש"ס ו'כחול לבן' של בני גנץ עם 8 מושבים כל אחת.

לפי סקר 'מעריב', 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים. גם 'הרשימה המשותפת' מקבלת בסקר תוצאה דומה - 7 מושבים. מפלגת 'העבודה' של מרב מיכאלי נחלשת ל-6 מושבים.

מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט נפגעת מהזעזועים המתחוללים בתוכה; הפרשת עמיחי שיקלי, פרישת עידית סילמן, הדחת יום טוב כלפון ועזיבת ארבעה יועצים את לשכת ראה"מ. מפלגת השלטון שקיבלה בבחירות האחרונות 7 מנדטים יורדת בסקר הנוכחי ל-5 מנדטים. קרוב למדי לאחוז החסימה.

גם מפלגת 'ישראל ביתנו' של שר האוצר ליברמן משלמת את מחיר יוקר המחיה וצוללת לחמישה מנדטים. שתי מפלגות בתחתית קרוב לאחוז החסימה - 'תקוה חדשה' של גדעון סער ורע"מ של מנסור עבאס שמקבלות כל אחת 4 מנדטים בסקר.

מי שלא עוברת את אחוז החסימה ולא בפעם הראשונה - זו מפלגת 'מרצ' שבבחירות האחרונות השיגה 7 מנדטים וחזרה לממשלה אחרי שנים רבות של יובש באופוזיציה.

הציבור חלוק באשר למצב הראוי

מסקר 'מעריב' עולה עוד כי רוב הציבור, 39%, מעדיף בחירות חדשות לכנסת ה-25, לעומת 28% שמעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית. 19% בלבד מהמשיבים לסקר מעדיפים הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

נתון נוסף מצביע על כך ש-45% מהציבור תומכים בכך שהממשלה הנוכחית תביא את החוק המונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה להצבעה בכנסת, לעומת 33% שמתנגדים לכך.

בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־8 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%. 

סקר מנדטים ביבי נתניהו נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד