כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיפור לשבת

התשובה הכי עוצמתית: למה העפיפון קשור בחוט?

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על אב ובנו שהטיסו עפיפון, מה ענה האב לבנו כששאלו מדוע העפיפון קשור לחוט? ואיך זה קשור לחיים שלנו? | מעשייה עם הקשר נפלא לפרשת השבוע

התשובה הכי עוצמתית: למה העפיפון קשור בחוט?
ילד מעיף עפיפון צילום: pixabay

אבא וילד הטיסו עפיפון. הבן הסתכל בקפדנות, ואז שאל את אביו – "למה העפיפון קשור בחוט? החוט רק מגביל אותו מלעוף גבוה יותר!". כששמע זאת האב, חייך ושחרר את החוט.

אכן, העפיפון התרומם גבוה יותר, אך לאחר זמן מה החל נופל לקרקע. הילד היה מאוכזב מאד. האב הסביר לו: "בני היקר, בחיים אנו מגיעים לשלב מסוים שאנו מרגישים שישנם דברים בחיים שלא מאפשרים לנו לעוף גבוה יותר, כמו משפחה, ילדים, זוגיות, דת, וכו'.

אנו מרגישים שאנו רוצים להשתחרר מהכבלים הללו, כי אנו חושבים שהם מגבילים אותנו מלהגיע גבוה יותר. אבל תזכור, בני, להגיע לגובה - קל יותר מלהישאר בגובה. ומשפחה, דת, וכו' - הם עוזרים לאדם להישאר בגובה. אם ננסה להשתחרר, בסופו של דבר ניפול כמו העפיפון".

בפרשת השבוע מובא פסוק שיכול לשפוך אור על הדרך להישגים רוחניים בפרט, ולהישגים כלליים בכלל. וכך כתוב: "במראה אליו אתוודע" וגו' (במדבר י"ב, ו'). הקב"ה מתגלה לנביא במראה... אמר הרב מקאזמיר זצ"ל: "עיקר השגת ההתקרבות אליו יתברך הוא על ידי מניעות ועיכובים דווקא, כמו המראה שנעשית על ידי הצבע החוסם מבעד לזכוכית" (מאמר יחזקאל פרשת בהעלותך).

כלומר, כמו שמה שגורם ל"מראה" להיות מראה ולא סתם זכוכית שקופה, הינו שכבת כסף שחוסמת את הזכוכית - כך גם בעבודת השם, דווקא הדברים שחוסמים אותנו, הם אלו שיאפשרו לאדם להשיג את מבוקשו.

כמו שהמבחן יאפשר לאדם להתקבל למקום הלימודים, או כמו שהמשקולת המכבידה על המתעמל, דווקא היא תעזור לו להתחזק ולגדול - כך גם הקשיים והעיכובים שיש לנו לא נועדו למנוע מאתנו להשיג את מבוקשנו, אלא רק לבחון אותנו, עד כמה אנחנו באמת רוצים אותו.

יהיו קשיים בזוגיות, בעבודה, ברוחניות. זה ייראה לנו שהדברים הללו מעכבים אותנו, כובלים אותנו. אבל האמת היא שהם בעיקר מלמדים אותנו, מדייקים אותנו ומקרבים אותנו למקום שבו אנו באמת צריכים להיות.

תהיו חזקים. אל תחפשו לברוח, תבקשו לגדול.

שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

עפיפון משל סיפור לשבת הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד