כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ישראל מגבירה לחץ

הטיסות בדמשק בסוריה הופסקו לאחר תקיפה ישראלית

סוריה השעתה את כל הטיסות בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק לאחר דיווח בתקשורת הסורית על תקיפה אווירית ישראלית ליד שדה התעופה. העיתון "אל-וטן" הסורי המקושר למשטר, דיווח כי תקיפה ישראלית אירעה הלילה בעיר, והותירה את המסלול בשדה התעופה פגום, מבלי למסור פרטים נוספים. "חלק מהציוד הטכני הפסיק לתפקד בשדה התעופה"

תקיפה בסוריה: אילוסטרציה
תקיפה בסוריה: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

העיתון "אל-וטן" הסורי המקושר למשטר, דיווח שהתקיפה הישראלית שאירעה הלילה (בין חמישי לשישי) בעיר דמשק, הותירה את המסלול בשדה התעופה פגום. "חלק מהציוד הטכני הפסיק לתפקד בשדה התעופה", נאמר.

סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית 'סאנא' לא הזכירה תקיפה מצד ישראל, אך דיווחה כי הטיסות הוקפאו מכיוון ש"חלק מהציוד הטכני הפסיק לתפקד בשדה התעופה".

ההודעה הגיעה לאחר שהתקשורת הממלכתית דיווחה כי טיל ישראלי פגע בכמה מטרות בבירת סוריה דמשק ופצע לפחות באזרח אחד ביום שישי לפנות בוקר. לטענת הסורים, "ההגנה האווירית של ממשלת סוריה יירטה את רוב הטילים, בעוד שחלקם הגיעו ליעדם". כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו גם כי אזרח אחד נפצע בתקיפה אווירית ישראלית.

משרד התקשורת הסורי דיווח כי הושעו פעילותן של כל הטיסות הנכנסות והיוצאות משדה התעופה הבינלאומי בדמשק, בשל יציאה מכלל שימוש של חלק מהציוד הטכני בשדה התעופה. עוד נמסר בדיווח כי תצא הודעה על החזרת פעילות הטיסות מייד לאחר תיקון הציוד והבטחת שלום הנוסעים בשדה התעופה.

מרכז המעקב הסורי, ארגון אופוזיציה היושב בבריטניה, מדווח כי היעדים לתקיפה הישראלית בפרברים הדרומיים של דמשק היו שלושה בסיסים צבאיים באזור אל-כיסווה, בהם ישנה נוכחות של אנשי חיזבאללה הלבנוני. עוד נמסר כי הבסיסים נפגעו מכ-10 טילים ישראליים, בעוד מערך ההגנה הצבאית הסורי הצליח ליירט כ-7 טילים ודווח כי חלק מהטילים נפלו בכפר הסורי עקרבא והובילו לנזקים חומריים. עוד נמסר מפי מקורות כי ישנם פצועים המשתייכים למיליציות הפרו-איראניות בשל התקיפה בלילה.

סוריה דמשק תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד