י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אזהרת מסע

קנדה קוראת לאזרחיה להימנע מנסיעות לאיראן

קנדה הזהירה את אזרחיה מכל נסיעות לאיראן "בשל המצב הביטחוני ההפכפך, והאיום האזורי של טרור" | לאזרחי קנדה נאמר כי הם יכולים למצוא את עצמם במעצר שווא, וקנדה לא תוכל לעזור להם

שוטר באיראן: אילוסטרציה
שוטר באיראן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

ממשלת קנדה הודיעה לאזרחיה לא לנסוע לאיראן, והצביעה על כך שאין משרד ממשלתי קנדי באיראן, ולכן היכולת של פקידים קנדיים לספק סיוע קונסולרי מוגבלת ביותר.

הרשויות פרסמו כי הקנדים באיראן עשויים להיות במעקב על ידי הרשויות האיראניות, וציין כי התנהגויות תמימות לכאורה, כגון שימוש במצלמות במקומות ציבוריים, נסיעות לאטרקציות תיירותיות או אינטראקציות מזדמנות עם חברים איראנים, עלולות להתפרש בצורה שגויה ועלולות להתפרש לא נכון. למעצר והובלה לחקירה. קנדים באיראן עלולים גם להתמודד עם חטיפה ופשעים קטנים, ונשים מבקרות עלולות להיתקל באלימות נגדן.

ההוראה הגיעה כאשר קנדה הודיעה כי הודיעה לאיראן על פסיקת בית המשפט העליון, כי משמרות המהפכה אשמים בהפלת המטוס על ידי שני טילים ששוגרו על ידי משמרות המהפכה ב-8 בינואר 2020, כשהמריא מנמל התעופה הבינלאומי אימאם חומייני בטהרן. המטוס עם 176 נוסעים הופל בטעות לאחר שנחשד כמטוס תקיפה. איראן הפילה אותו כנקמה על הריגתו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל בבגדד מפגיעת מל"ט אמריקאי רק חמישה ימים קודם לכן.

רשימת הנוסעים על פי אוקראינה, כללה 63 קנדים ו-10 משוודיה, וכן 82 אזרחים איראנים. קנדה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם איראן ב-2012, בגלל תמיכתה בממשלת סוריה, אי ציות להחלטות האו"ם בנוגע לתוכנית הגרעין, וחשש לדיפלומטים קנדים לאחר שהמפגינים איראנים הסתערו על שגרירות בריטניה.

גם ארה"ב ביקשה מאזרחיה לא לנסוע למדינה, בשל סכנת חטיפה ומעצר שרירותי. איראן חוטפת באופן קבוע אזרחים זרים שמחזיקים באזרחות איראנית המבקרים במדינה, כדי לסחוט מדינות אחרות בנושאים שחשובים להם.

קנדה איראן אזהרת מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד