י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יצאו מכלל שימוש

צפו: נזק כבד לנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה הישראלית

משרד התחבורה של סוריה דיווח שמסלולי ההמראה בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק נפגעו ויצאו מכלל שימוש לאחר פגיעת טילים ישראליים. "מסלולי הטיסה של הנמל מושבתים בעקבות התקיפה הישראלית אחרי שנפגעו ביותר ממקום אחד ובאופן ניכר" נמסר בתקשורת הסורית

צפו: נזק כבד לנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה הישראלית
הרס השדה בדמשק צילום: התקשורת הסורית

כלי תקשורת בסוריה אישרו כי לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק נגרם נזק גדול כולל למסלולי ההמראה בעקבות מתקפת טילים ישראלית. משרד התחבורה הסורי אמר בהצהרה ביום שבת כי מסלולי ההמראה יצאו מכלל שימוש בשדה התעופה של הבירה בעקבות התקיפה הישראלית ביום שישי האחרון, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית SANA.

"כל הטיסות, המראות ונחיתות הוקפאו היום עד להודעה חדשה, כתוצאה מהתוקפנות הישראלית, שכן היא גרמה לנזקים כבדים למסלול ההמראה והנחיתה במספר מקומות, ולאורות הניווט, בנוסף לנזקים בלובי נמל התעופה". נמסר בהצהרת המשרד.

המשרד הודיע כי הטיסות צפויות להתחדש "בשיתוף עם חברות אוויריות" ברגע שיסתיימו עבודות התיקון, לטענת הסורים, שדה התעופה הותקף על ידי מטח טילים שנורה מרמת הגולן על ידי ישראל לפנות בוקר ביום שישי, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, גוף אופוזיציה היושב בבריטניה, מפרסם תמונות שמתעדות כביכול את הנזק הרב שנגרם לאולמות הנוסעים הישנים בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק כתוצאה מהתקיפה הישראלית ביום שישי לפנות בוקר. בארגון האופוזיציה נטען כי האולמות שנפגעו לכאורה נהגו לקבל בכירים במשמרות המהפכה ובחיזבאללה, וגם כדי לאחסן אמצעי לחימה שמגיעים מאיראן באופן זמני. לדיווח אין אישור ממקום אחר ומהימנותו מוטלת בספק. כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

בת בריתה של סוריה, רוסיה, גינתה בחריפות את "התקיפה הישראלית הפרובוקטיבית נגד תשתית אזרחית חיונית". דובר משרד החוץ הרוסי כינה ההתקפות "הפרה בלתי מתקבלת על הדעת של נורמות בינלאומיות".

ההתערבות הצבאית של רוסיה ב-2015 סייעה להפוך את המלחמה בסוריה לטובת נשיא סוריה בשאר אל-אסד, ומוסקבה המשיכה לשמור על בסיסים צבאיים במדינה.

כמעט חצי מיליון בני אדם נהרגו בסוריה וכמחצית מאוכלוסיית המדינה לפני המלחמה נאלצה לברוח מבתיהם. שר החוץ הסורי פייסל מקדאד ומקבילו האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן שוחחו בטלפון וגם גינו את מתקפת הטילים, כך דיווחה SANA. סוריה "תגן על עצמה בכל האמצעים הלגיטימיים" מפני התקפות ישראליות, אמר מקדאד.

בעדכון שפרסם משרד התחבורה הסורי על מצבו של נמל התעופה הבינלאומי בדמשק נאמר, כי מסלולי הטיסה של הנמל מושבתים בעקבות התקיפה הישראלית אחרי שנפגעו ביותר ממקום אחד ובאופן ניכר. לפי ההודעה גם המבנה של אולם הנוסעים השני בנמל התעופה ניזוק כתוצאה מהתקיפה. בהודעה נאמר כי העובדים ברשות התעופה האזרחית וחברות התעופה הלאומיות פועלים כדי לתקן את הנזקים הכבדים שנגרמו לנמל תעופה במהלך התקיפה. העדכון פורסם בכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה.

דמשק סוריה נמל התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד