ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גינוי ישראלי

הנורווגים הודיעו על סימון מוצרים מיהודה ושומרון

משרד החוץ מגנה את החלטת ממשלת נורבגיה לסמן מוצרים המגיעים מהישובים הישראלים ביהודה ושומרון | "מדובר בהחלטה שלא תתרום לקידום היחסים בין ישראל לפלסטינים, ותשפיע לרעה על היחסים הבילטראליים בין ישראל לנורבגיה"

 בניה ביהודה ושומרון: אילוסטרציה
בניה ביהודה ושומרון: אילוסטרציה צילום: Sebi Berens/Flash90

הנורווגים הודיעו כי "מצרכי מזון שמקורם באזורים שנכבשו על ידי ישראל" חייבים להיות מסומנים בגלל האיזור ממנו מגיע המוצר, הנורווגים הודיעו כי חייב להיות על המוצר הודעה כי "המוצר מגיע מהתנחלות ישראלית".

פסיקה של בית המשפט האירופי מיום 12.11.2019 קובעת, כי "מצרכי מזון שמקורם באזורים שנכבשו על ידי ישראל חייבים להיות מסומנים", במיוחד יין, שמן זית, פירות, ירקות ותפוחי אדמה מגיעים מהאזורים הרלוונטיים. בהודעת משרד החוץ הנורווגי נאמר, כי "נורבגיה רואה בהתנחלויות הישראליות בשטחים הכבושים כמנוגדות לחוק הבינלאומי".

משרד החוץ בישראל גינה את ההחלטה: מטעם משרד החוץ נמסר: "מגנים את החלטת ממשלת נורבגיה לסמן מוצרים המגיעים מהישובים הישראלים ביהודה ושומרון. מדובר בהחלטה שלא תתרום לקידום היחסים בין ישראל לפלסטינים, ותשפיע לרעה על היחסים הבילטראליים בין ישראל לנורבגיה ועל הרלוונטיות של נורבגיה לקידום היחסים בין ישראל לפלסטינים".

נורווגיה חוק נורווגי משרד החוץ יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד