א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הציבור מעדיף בחירות?

סקר שני ברציפות: נתניהו קרוב להרכבת ממשלה; בנט בשיא השפל

אחרי סקר 'מעריב' ביום שישי, סקר חדש נוסף מעריך תוצאה זהה שמעידה על מגמת ההתחזקות של בנימין נתניהו, מה שאולי ישאיר בכל זאת את הממשלה דבוקה מחשש שהאיש שהדיחו לפני שנה ישוב ויחזיר אותם לאופוזיציה | התוצאה העגומה של עבאס והאם אייזנקוט ישנה את המפה

סקר שני ברציפות: נתניהו קרוב להרכבת ממשלה; בנט בשיא השפל
בנט/עבאס/נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סקר שני ברציפות המתפרסם בהפרש של כמה שעות מעריך כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה שב לכסאו כאשר גוש הימין-חרדים שתומך בו משיג 60 מושבים בכנסת ה-25.

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', אילו הבחירות היו נערכות היום, הרי שמפלגת הליכוד היתה מתחזקת משמעותית מ-30 מושבים כיום ל-36 בבחירות הבאות, במקום השני נמצאת מפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד שמתחזקת גם היא מ-17 ל-20 מושבים. המפלגה השלישית בגודלה כבר כמה סקרים ברציפות, זו מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שמקבלת בסקר - 9 מושבים.

אחריהן נמצאות מפלגות ש"ס בראשות אריה דרעי ו'כחול לבן' של בני גנץ שמשיגות כל אחת מושבים. 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים. הרשימה המשותפת משיגה גם היא 6 מושבים לפי סקר חדשות 13. מפלגת 'העבודה' בראשות מירב מיכאלי מקבלת 6 מושבים, כך גם מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט. 'ישראל ביתנו' עומדת על חמישה מושבים בלבד ואחריהן סמוך לאחוז החסימה שייקבע אם הן בפנים או מחוץ לכנסת, הן מפלגות 'מרצ' ו'תקווה חדשה' של גדעון סער, שמקבלות 4 מושבים כל אחת.

נתניהו ולפיד במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת ולא בפעם הראשונה - מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס, שאחד מחברי מפלגתו אחראי למשבר הנוכחי בקואליציה - ה"ה חבר הכנסת מאזן גנאים שהצביע בשבוע החולף נגד תקנות הסדר והאכיפה בשטחי יהודה ושומרון, לצד חברת 'מרצ' ג'אידה רינאוי זועבי.

מי המתאים מבין האישים לכהן כראש ממשלה?

בסקר נבדק גם מה חושב הציבור באשר לזהות האדם הראוי ביותר לכהן כראש ממשלה בעת הזאת, ובכן אין הפתעה ובנימין נתניהו ממשיך להיות המועמד המועדף בפער על האחרים שטוענים לכתר - עם 42 אחוזי תמיכה. לעומתו, ראש הממשלה המכהן נפתלי בנט נמצא בתחתית הרשימה עם 7 אחוזי תמיכה בלבד. יאיר לפיד עם 16 אחוזים ובני גנץ עם 8 אחוזים. 19 אחוזים השיבו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים ו-9 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

המשך כהונת הממשלה, בחירות או ממשלה חלופית?

נתון מעניין נוסף מבין משיבי הסקר: 37% מעדיפים את המשך כהונתו של הממשלה על מגרעותיה וחוסר הרוב שלה, לעומת 31% מעדיפים הקדמת בחירות. 22 אחוז השיבו כי הם מעדיפים ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית ואילו 11 האחוזים הנותרים השיבו כי הם אינם יודעים מה המצב הרצוי מבחינתם.

איזנקוט ישנה את המפה הפוליטית?

ברקע הדיווחים כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט עשוי להצטרף לפוליטיקה בבחירות הבאות, נבדק בסקר, אם הוא יצטרף לאחת המפלגות, האם הוא יגדיל או יקטין את הסיכוי של המצביע הפוטנציאלי להצביע עבור המפלגה שאליה יצטרף איזנקוט. ובכן, 63 אחוזים מבין משתתפי הסקר השיבו כי זה לא ישנה את הסיכוי, לעומת 13 אחוז שהשיבו כי יגדיל את הסיכוי, מול 9 אחוזים שענו כי יקטן הסיכוי שיצביעו עבור המפלגה שאליה יצטרף. 15 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

האם הציבור תומך באמירה של אורבך?

האיש שייקבע בשעות הקרובות או בימים הקרובים את עתידה של הממשלה, הוא חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת 'ימינה' שעשוי להיות האצבע ה-61 לפיזור הכנסת והליכה לבחירות. לאחר הצבעתו של מאזן גנאים מסיעת 'רע"מ' נגד תקנות יו"ש התפרץ אורבך לעברו ואמר לו כי הניסוי עמם 'נכשל'. בסקר נשאלו המשתתפים, האם גם בציבור חושבים כמו אורבך; 51 אחוזים השיבו כי הם מסכימים עם האמירה מול 28 אחוזים שאינם מסכימים. 21 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. יצוין כי בקרב הנשאלים במגזר הלא יהודי, הרוב לא מסכימים עם האמירה – 51 אחוזים.

מה הנושא שהכי מטריד את הציבור?

רוב מוחץ בציבור הישראלי (49%) מוטרד במיוחד מיוקר המחיה. 21 אחוזים מהנשאלים השיבו כי המצב הביטחוני הוא הנושא שהכי מטריד אותם כרגע. 13 אחוזים חושבים שיוקר הדיור בישראל מטריד אותם יותר מכל ואילו 11 אחוזים השיבו כי אינם חשים 'ביטחון אישי' בימים אלה והוא המטריד מכל.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס בקרב 801 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-200 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס הגיב לתוצאות הסקר שבו מפלגתו נשארת מחוץ לכנסת ואמר: "רע"מ מצליחה תמיד כנגד כל הסיכויים והסיכונים. ביום הבחירות האחרונות קבלנו במדגמים שלושה אפסים, ואז התברר שאנחנו קרובים להשיג את המנדט החמישי".

סקר מנדטים קמיל פוקס ערוץ 13 בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד