י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוקי השריעה

איראן: עונש אכזרי במיוחד על חשודים בגניבה

בבית הכלא באיראן מוחזקים מספר גברים לקראת ביצוע העונש שנגזר עליהם: קטיעת ארבע אצבעות ביד ימין | הגברים הורשעו בשוד, ובגזר הדין שלהם נקבע שאיראן תקטע להם את האצבעות וזאת ע"פ חוקי השריעה   

איראן: עונש אכזרי במיוחד על חשודים בגניבה
גבר באיראן, אילוסטרציה צילום: Unsplash

איראן מתכננת לקטוע את אצבעותיהם של שמונה גברים שהורשעו בגניבה, כך דיווחו אתמול (שישי) ארגוני זכויות אדם.

ע"פ הדיווח, מדובר בשמונה גברים שהורשעו בשוד, ובגזר הדין שלהם נקבע שאיראן תקטע להם את האצבעות. בית המשפט העליון של איראן אישר את העונש, אך לעת עתה ביצוע גזר הדין נדחה מסיבות לא ברורות. 

למעשה, שמונת הגברים כלואים בכלא של טהרן רבתי (כלא פאשאפויה), שם הם ממתינים לקראת ביצוע העונש הקשה שנגזר עליהם - קטיעת ארבע אצבעות ביד ימין. שלושה מהגנבים הועברו בחודש שעבר לבית הסוהר מכלא אורמייה בצפון-מערב איראן, במיוחד לצורך ביצוע העונש.

אמנסטי אינטרנשיונל דיווח שהרשויות הודיעו לגנבים שבימים הקרובים הם יועברו לכלא אחר, שם יתבצע העונש באמצעות מכונת גיליוטינה חשמלית. 

מכונת הגיליוטינה כבר נמצאת בשימוש בכלא אחר בטהרן – כלא אווין הידוע לשמצה, ובימים האחרונים קטעה המכונה את אצבעותיו של אדם אחד לפחות. 

בנוסף לעונש הקשה אחד הגנבים המורשעים – האדי רוסטאמי – נידון גם ל-60 מלקות אחרי שמחה על העונש שלו וניסה להתאבד פעמיים בכלא. 

עונש של קטיעת אצבעות הוא אחד העונשים לגנבים ברפובליקה האיסלאמית, שמתנהלת לפי חוקי השריעה (ההלכה האיסלאמית). 

לפי הנתונים של ארגון ABC, מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979 נידונו לפחות 356 עבריינים מורשעים לעונש של קטיעת אצבעות, וההערכה היא שהמספר גבוה יותר. במסגרת העונש קוטעת איראן ארבע אצבעות ביד ימין, וביד זו נשאר רק האגודל. 

 

קטיעת אצבע איראן גנבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד