י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא מתכוונת להרים ידיים"

בלשכת בנט לחצו וחוק נגד נתניהו הוסר מסדר היום

כבר תקופה ארוכה שמתנגדי נתניהו בכנסת מנסים להעביר הצעת חוק שתמנע ממנו ומכל נאשם בפלילים אחר, לשבת על כס ראש הממשלה | ח"כ ממרצ שניסתה להעלות את הנושא שוב לסדר היום, נדחתה על ידי לשכת רה"מ בנט

בלשכת בנט לחצו וחוק נגד נתניהו הוסר מסדר היום
בנימין נתניהו ברחובןת ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה הייתה אמורה לדון מחר (ראשון) בהצעת חוק האוסר על נאשם בפלילים לכהן בתפקיד ראש הממשלה, חוק שכונה 'חוק נתניהו', שהוגש כדי למנוע ממנו לשוב לתפקיד, אלא שבלחץ ראש הממשלה נפתלי בנט - הוא הוסר מסדר היום.

הצעת החוק הוגשה על ידי מספר סיעות אלא שהוא נקבר בעקבות ווטו שהטילה שרת הפנים איילת שקד על החוק. עד כה למרות הניסיונות ולחץ שהפעיל בעיקר ח"כ אלי אבידר הוא לא עלה לדיון.

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) ביקשה להעלות את ההצעה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לקראת המשך הדיון ביום רביעי בקריאה טרומית והמשך החקיקה בוועדת הכנסת.

בסוף השבוע פעלו בלשכת ראש הממשלה והפעילו לחץ על מרצ להסיר את החוק מסדר היום, שם הבהירו לחברת הכנסת כי החוק לא יעבור. ח"כ לסקי נכנעה ללחץ והסירה את החוק.

"לצערי אני נאלצת למשוך את חוק הנאשם מוועדת השרים. משיחות שקיבלתי מלשכתו של בנט הובהר לי שהחוק לא יעבור בוועדה מחר", כתבה לסקי בטוויטר, "אני לא מתכוונת להרים ידיים. במקום לקבור את החוק בוועדה, אמשיך לפעול כדי לגרום לכל מרכיבי הקואליציה לתמוך בהצעה הזו - עד שנצליח", התחייבה.

נפתלי בנט ביבי נתניהו גבי לסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד