י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עולם לא רגוע

סין מזהירה שעצמאות טייוואן תגרום למלחמה

סין הזהירה את ארה"ב שכל ניסיון להפוך את טייוואן לעצמאית מסין יגרום לפעולה צבאית של כוחות צבא סין. דובר במשרד החוץ הסיני: "אם מישהו יעז לפצל את טייוואן מסין, לצבא השחרור העממי הסיני לא תהיה ברירה אלא להילחם בכל מחיר"

סין מזהירה שעצמאות טייוואן תגרום למלחמה
חיילים סינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שר ההגנה הסיני ווי פנגה פגש את עמיתו האמריקני לויד אוסטין בשולי פסגה ביטחונית באסיה בסינגפור. השר הבהיר לעמיתו האמריקני, כי פיצול טייוואן מסין "לא יותיר לצבא הסיני ברירה אלא להילחם בכל מחיר", אמר ווי.

שר ההגנה האמריקני אוסטין כינה מאוחר יותר את הפעילות הצבאית הסינית "פרובוקטיבית, מערערת יציבות". לדבריו, היו מספר שיא של מטוסים סיניים שטסו ליד האי הטייוואני על בסיס כמעט יומי, ש"מערערים את השלום והיציבות באזור". סין רואה בטייוואן חלק בלתי נפרד משטחה של סין.

דובר במשרד החוץ הסיני מסר: "אם מישהו יעז לפצל את טייוואן מסין, לצבא השחרור העממי הסיני (PLA) לא תהיה ברירה אלא להילחם בכל מחיר ולרסק כל ניסיון של 'עצמאות טייוואן' ולשמור על ריבונות לאומית ושלמות טריטוריאלית". אוסטין אמר כי ארה"ב מחויבת לשמור על הסטטוס קוו, הוא אמר שלא יהיה ניסיון לפתור מתחים בכוח.

זאת הייתה הפגישה הראשונה של ראשי ההגנה של ארה"ב וסין ונמשכה כמעט שעה, בפסגת הביטחון, שר ההגנה הסיני אמר שהשיחות "התנהלו בצורה חלקה", ושני הצדדים תיארו אותן כלבביות. אוסטין דיבר על החשיבות של שמירה על קווי תקשורת פתוחים לחלוטין עם הצבא של סין, כדי למנוע כל אי הבנה.

בסוף מאי הודיעה טייוואן כי פרסה מטוסי קרב כדי להזהיר 30 מטוסי קרב שנשלחו על ידי סין לאזור ההגנה האווירית שלה. התקרית סימנה את הפלישה הסינית הגדולה ביותר מאז ינואר. התקרית כללה 22 מטוסי קרב טייוואנים, כמו גם לוחמה אלקטרונית, וכלי טיס נגד צוללות, כך אמר משרד ההגנה של טייוואן.

סין טייואן ארה''ב מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד