כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קובעים עובדות בשטח

רוסיה מחלקת דרכונים בערי אוקראינה הכבושות

רשויות הכיבוש הרוסי בדרום אוקראינה החלו לחלק דרכונים רוסיים למקומיים בשתי ערים, חרסון ומליטופול. אוקראינה גינתה את המהלך וטענה כי רוסיה מנסה לקבוע עובדות בשטח. זה "רוסיפיקציה" טענה אוקראינה

רוסיה מחלקת דרכונים בערי אוקראינה הכבושות
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה מגנה את הפיכתם של אזרחים אוקראינים לאזרחים רוסים בשטחה כ"רוסיפיקציה", אך הנשיא ולדימיר פוטין מאיץ את ההליך. סוכנות הידיעות הרוסית Tass מסרה כי 23 תושבי חרסון הראשונים קיבלו דרכונים רוסיים בטקס נערך בבוקר יום השבת.

על פי הדיווח, אלפי תושבים פנו לקבל דרכונים רוסיים, אך הדיווח לא אושר על ידי גורמים אוקראינים. המושל הצבאי בחרסון שמונה על ידי הרוסים וולודימיר סלדו, אמר כי "כל חברינו החרסוניים רוצים לקבל את הדרכון ואת האזרחות הרוסית בהקדם האפשרי".

אוקראינה גינתה את המהלך כהפרה בוטה של שלמותה הטריטוריאלית, ואמרה שהצו של הנשיא פוטין "בטל מבחינה משפטית". המדיניות באה בעקבות חלוקת הדרכונים של רוסיה לתושבי אזורי אוקראינה שכוחותיה כבשו מאז 2014 קרים וחלק גדול מהדונבאס.

רוסיה סיפחה את קרים ויצרה "רפובליקות עממיות" בנוסח עצמי בדונייצק ולוהנסק, מהלך שהביא לגינויים בעולם. אוקראינה חוששת כעת שאותו תהליך מתנהל באזורים שנתפסו על ידי הכוחות הרוסיים בפלישה הנוכחית. ברגע שהמקומיים הופכים לרוסים, הקרמלין יכול לטעון שהוא חייב "להגן עליהם".

מליטופול נמצאת בדרום-מזרח אזור זפוריז'יה, שרובו מוחזק כיום על ידי כוחות רוסים, כולל תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה. בחצי האי קרים ובדונבאס שבידי רוסיה - אזור התעשייה המורכב מדונייצק ולוהנסק - רוסיה הודיעה כי המטבע המקומי יהיה הרובל הרוסי, ואילצה את בתי הספר לאמץ את תוכנית הלימודים הרוסית. רוסיה הדיחה פקידים מקומיים שמונו על ידי אוקראינה, וחזרה על פעולה כזו באזורים החדשים שנכבשו.

דרכון רובל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד