ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא למדו לקח

נאצים עם כרזה ניאו-נאצית התאספו מחוץ לבית כנסת

גברים שהניפו כרזות עם סמלי ימין קיצוני התאספו מחוץ לבית כנסת בגרמניה ביום השנה לניסיון ההצתה, על ידי אזרח טורקי שנמלט לטורקיה שמסרבת להסגירו לגרמניה. תושבים לא יהודים מקומיים התעמתו עם המפגינים וגרמו להם לעזוב את המקום

נאצים עם כרזה ניאו-נאצית התאספו מחוץ לבית כנסת
הגברים עם הכרזה צילום: הקהילה היהודית בוירטמברג

כ-10 גברים עמדו מחוץ לבית כנסת בגרמניה והציגו כרזה שבה נכתב: "חיים לבנים חשובים, עצרו את רצח העם הלבן". כרזה אחרת תיארה את סמל השמש השחורה, הפופולרית בקרב ניאו-נאצים. תושבים לא יהודים מקומיים התעמתו עם המפגינים וגרמו להם לעזוב את המקום, כך דווחה התקשורת הגרמנית.

תאריך האירוע ה-5 ביוני היה יום השנה לניסיון ההצתה של בית הכנסת בעיר אולם במדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה, שלטענת הרשויות בוצע על ידי גבר בן 45 אזרח טורקי וגרמני. הגבר שנמלט לטורקיה שפך נוזל דליק בחזית בית הכנסת, הבעיר אותו ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לקירות המבנה.

התערבות מהירה של שכנים וכיבוי אש מנעה את התפשטות הלהבות לתוך הבניין, טורקיה מסרבת להסגירו לגרמניה. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, ייתכן שההפגנה נועדה לחגוג את ניסיון ההצתה.

רב הקהילה המקומית, הרב שניאור טרבניק, לא שלל את האפשרות שהכינוס הניאו-נאצי נועד לחגוג את מעשיו של הנמלט הטורקי. "אנחנו חווים כל כך הרבה אבסורד שזה אפשרי, יכול להיות שיש להם אינטרס משותף", אמר בהתייחס לשיתוף פעולה בין נאצים למוסלמים שונאי ישראל.

המשטרה חוקרת את האירוע מחוץ לבית הכנסת. מיכאל בלום, נציב האנטישמיות במדינת באדן-וירטמברג אמר, כי "חשוב להתעמת עם האנשים האלה ולהפסיק את ההקצנה שלהם כל עוד יש זמן".

משטרת גרמניה גרמניה נאצים בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד