ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תעלומת הטיסה המסתורית

חשש כבד בקהילה היהודית: מי הם חמשת האיראנים שזוהו במטוס

5 אנשים עם קשרים למשמרות המהפכה של איראן היו על סיפון מטוס שנחת בארגנטינה בשבוע שעבר, החמישה משויכים לכוח קודס שלקחו חלק בפיגוע הטרור ב-1994 אז נרצחו בבואנוס איירס 85 בני אדם | בקהילה היהודית בבואנוס איירס מודאגים מאוד ודורשים תשובות מהרשויות

חשש כבד בקהילה היהודית: מי הם חמשת האיראנים שזוהו במטוס
המטוס שקורקע צילום: באדיבות המצלם

מטוס הבואינג 747 של חברת Emtrasur נחת בנמל התעופה הבינלאומי אזייזה בארגנטינה בסוף השבוע, ברשימת הנוסעים היו חמישה שמות איראניים. בארגנטינה דווח, כי לחמישה יש קשרים עם כוחות כוח קודס - חטיבה של משמרות המהפכה האיראנית.

החמישה נמצאים כעת בארגנטינה ודרכוניהם נמצאים בידי הרשויות. ביום רביעי שעבר ניסה המטוס לטוס לאורוגוואי כדי לתדלק, וכך למעשה יוכל לחזור למדינת המוצא - וונצואלה, אך ממשלת אורוגוואי החליטה לסגור את המרחב האווירי ולמנוע את הטיסה, מאז הוא עומד מקורקע באזייזה, מאחר וארגנטינה מסרבת למכור דלק לחברה מחשש שיספגו סנקציות מוושינגטון המוטלות על אלו המקיימים עסקים עם חברות הקשורות לאיראן.

מסתבר כי המטוס היה שייך עד לאחרונה לחברת 'מאהן אייר' האיראנית, שנמצאת תחת סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקאי, מסיבה זו, כמה סוכנויות בינלאומיות עוקבות אחר מסלול המטוס כבר כמה חודשים.

"לפני 15 ימים הוא היה בפרגוואי ולכאורה לקח מטען סיגריות", אמר לתקשורת בארגנטינה גורם בכיר שעקב אחר המבצע. ולכן לדבריו הרשויות השביתו את המטוס שעכשיו טס תחת שם של חברה וונצואלית, החברה הסתירה את דרכוניהם של חמישה אנשי צוות איראניים, הם התגלו רק כשהרשויות ערכו בדיקה על המטוס לאחר שנחת, החמישה לא נמצאים ברשימת הטרור של האינטרפול, אך הם קשורים למשמרות המהפכה.

הקהילה היהודית בארגנטינה מודאגת ודורשת מהרשויות מידע ברור, מי הם החמישה שהיו על המטוס לפי הרישומים הרשמיים, והאם המטוס שהיה שייך לאיראן נמסר לחברה וונצואלית כדי להעביר סוכנים במסווה של תיירים. מאחר וכאמור ונצואלה היא ידידה טובה של איראן. בפרט לאור העובדה כי נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, מבקר בימים אלה באיראן. 

בארגנטינה דווח עוד, כי אנשי הצוות בעלי הלאום האיראני יופיעו בפני רשויות ההגירה, ויודיעו כי הם עוזבים את המדינה בטיסות סדירות, ואז "הדרכונים שלהם ימסרו מיד ובמקביל ליציאה מהשטח הלאומי" של ארגנטינה, אחרי שהחמישה נאסרו לעלות על המטוס החשוד כשייך למשמרות המהפכה.

חמשת האיראנים הנוסעים במטוס מתוך צוות של ארבעה עשר, הם מוחמד חוסרביארה, גולאמרזה גאסמי, מהדי מוסל, סעיד ואלי זאדה, עבדולבאסט מוחמדי. הגרסה הרשמית היא שהמטוס "הביא חלקי רכבים מוונצואלה ומקסיקו".

בארגנטינה מדווחים, כי אותו מטוס התחיל את הסיבוב שלו בטיסה ממינסק בירת בלארוס וכשהוא חצה את הגבול הפולני הוא החליף לבעלות אחרת. "זה לא מטוס מטען רגיל" אומרים בארגנטינה. בנוסף, המטוס לפני שנסע לוונצואלה היה רכושו של משמרות המהפכה האיראנית.

בעבר כבר ביצעה איראן פיגועי טרור בשגרירות ישראל ובקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 אז נרצחו 85 יהודים ונפצעו מאות נוספים.

בקהילה היהודית בבואנוס איירס מודאגים מאוד מהסיפור, גורם בקהילה אומר ל'בחדרי חרדים' כי הם מקווים שהרשויות יחשפו מה עומד מאחורי הטיסה ומי הם חמשת האיראנים.

מטוס ונצואלה איראן ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד