ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הקבלן נתפס שלא דיווח על הכנסות - וזה מה שהתגלה

קבלן נתפס כי לא דיווח על 20 אלף ש"ח והתברר כי בכלל אינו מנהל תיק עוסק – כך במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים באזור טבריה

הקבלן נתפס שלא דיווח על הכנסות - וזה מה שהתגלה
אילוסטרציה צילום: pexels

מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה טבריה ערכה לאחרונה מבצע ביקורות במושבות הכינרת, קיבוצי עמק הירדן, ובכפרים מגאר ועילבון. במסגרת המבצע נערכו ביקורות ב-33 בתי עסק בענפי המסחר ומתן השירותים, ביניהם עסקים לגביהם התקבל מידע על ליקויים ועסקים שבהם נמצאו ליקויים בביקורות קודמות. מתוך בתי העסק שנבדקו, ב-9 נמצא אי רישום בספרי העסק כחוק.

כך לדוגמה, במהלך ביקורת אצל קבלן עבודות טיח שביצע עבודות באחד הקיבוצים באזור, עלה כי 20,000 ש"ח שקיבל עבור העבודות במזומן לא נרשמו או תועדו.

מבירור מעמיק עלה כי הקבלן אינו מנהל ספרים וכי כלל אין לו תיק ברשות המסים. בביקורת אחרת, במשתלה בכפר באזור טבריה, עלה כי בעל המקום לא רשם תשלומים שקיבל באמצעות אפליקציית "ביט" בסכום של כ-2,000 ₪ בספרי העסק. למבקרים הסביר כי הוא כנראה שכח לרשום.

בנוסף לביקורות ניהול הספרים, נערכו ביום המבצע גם 24 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן ולא נמצאו הפרות. מבצע ביקורת זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

קבלן רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד