כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דריכות שיא

סער מעמיד את הקואליציה למבחן חוזר; לפיד ובנט "נלחמים על הממשלה"

סער הכחיש בתוקף מגעים עם הליכוד והגיש שוב את חוק תקנות יו"ש ומעמיד למבחן חוזר את הקואליציה | רה"מ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "להילחם למען המדינה שלך זה לא נלעג אלא נשגב" | החליפי, לפיד אמר: "אין יותר קל מלהרוס, אין יותר קשה מלבנות - נילחם על הממשלה" 

סער מעמיד את הקואליציה למבחן חוזר; לפיד ובנט "נלחמים על הממשלה"
ראשי הקואליציה צילום: פלאש 90

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בהצהרות ראש הממשלה והחליפי כאשר שר המשפטים גדעון סער מעמיד את הקואליציה למבחן חוזר, ויעלה בקרוב את תקנות יו״ש לחקיקה מחודשת במטרה להשיג את הרוב הדרוש להמשיך את האכיפה הפלילית ביהודה ושומרון, שנכון לשעה זו אין רוב מובטח להעברת התקנות.

שר המשפטים גדעון סער אמר בפתח ישיבת הממשלה, "חיוני להעביר את החוק לפני סוף יוני על מנת למנוע תוהו ובוהו משפטי שיפגע בליבת האינטרס הלאומי וגם בהרבה מאוד אזרחים ישראלים. במועד המתאים כאשר נראה שמפלגות חברות בקואליציה השלימו את התהליכים שהן צריכות להשלים - נביא את זה גם לכנסת".

סער ביקש להכחיש דיווחים על מגעים עם הליכוד, "אין משא ומתן עם הליכוד, לא היה. תורידו את העניין הזה מהפרק״, הבהיר ״אני פותח חדשות בבוקר ושומע את הספינים כל יום מחדש, אין מו"מ ולא היה, אין לי כוונות לחזור לליכוד".

בפתח ישיבת הממשלה, אמר רה"מ נפתלי בנט: "אנחנו מציינים היום שנה לכיוון הממשלה. נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודע שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה הנשענת על אופוזיציה מהקשות שידעה הכנסת. את הממשלה הזאת אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך להילחם למען הציבור. הממשלה שלנו עשתה בשנה אחת מה שלא עשו בעשר שנים".

בנט הוסיף: "הענקנו לילדי שדרות והדרום את השנה השקטה ביותר שהייתה להם כל החיים, ירשנו הזנחה פושעת מול אלימות בחברה הערבית והורדנו את אחוזי הרצח והירי ב-40 אחוז, הרמנו מחדש את רוח העם ואת ההרתעה. ירשנו גרעון ענק - הורדנו אותו לאפס. שנה לממשלת ההצלה אפשר להכריז - ביחד הצלחנו. אני מודה שזו לא הממשלה שדמיינו אבל דווקא מול האלטרנטיבה גילינו שלעבודה משותפת יש כוח, הוכחנו שלדעות שונות לפעמים אפילו מנוגדות יכולות לעבוד יחד למען המדינה".

"עברנו מתרבות האני לתרבות האנחנו. אני יודע שיש מי שדואג לנו שאנחנו ממשיכים להתמודד על קיום הממשלה. אבל להילחם למען הממשלה שלך זה לא נלעג זה נשגב. אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו, לא מוותרים על האפשרות של שיתוף פעולה עם אנשים שאוהבים את הממשלה שלנו באותה מידה, אנחנו לא נשברים. מאחלת לכולם מזל טוב".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הדגיש כי "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה - ואנחנו נלחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל". עוד אמר כי "אין דבר יותר קל מלהרוס ואין דבר קשה יותר מלבנות. כדי להקים את הממשלה הזו לקחנו אחריות. מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון".

זו ממשלה היסטורית. היא שיפרה את החיים בישראל בכל פרמטר אפשרי. את הבטחון, את הכלכלה, את יחסי החוץ, את שלטון החוק במדינת ישראל. מעל לכל, היא החזירה לשולחן הלאומי את הרעיון של טוב משותף. טוב משותף לא אומר שאנחנו מסכימים על הכל. רק בדיקטטורות מסכימים על הכל. טוב משותף פירושו שאנשים שיש ביניהם מחלוקות מוצאים את הדרך לחיות ולעבוד יחד. לא נותנים לשנאה ולהסתה לנהל את חיינו".

גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד