י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
אנטישמיות מרימה ראש

קצין משטרה בארה"ב תלה סמל נאצי ויקבל פיצוי עתק

קצין המשטרה המקומית, בעיר קנט בוושינגטון, ארה"ב, פוטר מתפקידו לאחר שתלה על דלת משרדו סמל נאצי, אולם בית המשפט קבע כי הוא יפוצה במיליון וחצי דולר לאחר ולטענתו הפיטורין לא היו חוקיים

קצין משטרה בארה"ב תלה סמל נאצי ויקבל פיצוי עתק
צעדת ניאו נאצים בהונגריה צילום: צילומסך

מועצת העיר קנט שבמדינת וושינגטון במערב ארצות הברית תשלם מיליון וחצי דולר פיצויים לקצין המשטרה המקומית, שפוטר מתפקידו בעקבות כך שתלה על דלת משרדו סמל נאצי.

הקצין, דרק קאמרצל, תלה על דלת משרדו את הסמל של אחת מדרגות הקצונה הבכירות ב-SS, ובינואר האחרון הסיפור נחשף בעיתון "סיאטל טיימס". להגנתו טען כי הוא עשה זאת בהשראת דמות בסדרת הטלוויזיה, שמתארת מציאות אלטרנטיבית בה גרמניה ניצחה את בעלות הברית במלחע"מ השנייה, אך בחקירתו גרסה זו לא נמצאה אמינה.

בתקשורת המקומית דווח כי קאמרצל גילח את שפמו כך שיזכיר את השפם המפורסם של אדולף היטלר, והרבה לספר בדיחות שואה פוגעניות. בעקבות הפרסומים החליטה כאמור מועצת העיר קנט לפטר את קאמרצל, אך הוא החליט להיאבק בהחלטה בטענה שהפיטורים אינם חוקיים. הוא דרש שלושה מיליון דולר כפיצוי, ולאחר משא ומתן סוכם כי יקבל מחצית מהסכום.

הבוקר (ראשון) דווח על המקרה אנטישמי אחר בגרמניה, כ-10 גברים עמדו מחוץ לבית כנסת בגרמניה והציגו כרזה שבה נכתב: "חיים לבנים חשובים, עצרו את רצח העם הלבן". כרזה אחרת תיארה את סמל השמש השחורה, הפופולרית בקרב ניאו-נאצים. תושבים לא יהודים מקומיים התעמתו עם המפגינים וגרמו להם לעזוב את המקום, כך דווחה התקשורת הגרמנית.

תאריך האירוע ה-5 ביוני היה יום השנה לניסיון ההצתה של בית הכנסת בעיר אולם במדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה, שלטענת הרשויות בוצע על ידי גבר בן 45 אזרח טורקי וגרמני. הגבר שנמלט לטורקיה שפך נוזל דליק בחזית בית הכנסת, הבעיר אותו ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לקירות המבנה.

התערבות מהירה של שכנים וכיבוי אש מנעה את התפשטות הלהבות לתוך הבניין, טורקיה מסרבת להסגירו לגרמניה. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, ייתכן שההפגנה נועדה לחגוג את ניסיון ההצתה.

 

אנטישמיות אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד