י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

למה כל כך חשוב ללמוד מנהל עסקים?

ריכזנו עבורכם רשימה קצרה של כמה דוגמאות למקצועות בהם יכולים להשתלב בוגרי לימודי מנהל עסקים

למה כל כך חשוב ללמוד מנהל עסקים?
מנהל עסקים צילום: FREEPIK

אם תמיד התעניינתם בניהול וארגון, כנראה שמנהל עסקים הוא התואר שלכם. לימודי מנהל עסקים כתואר ראשון דורשים יכולות ריאליות וידע ומיומנות מתמטית. הלימודים דורשים נגישות לטכנולוגיה ולתוכנות שונות, יכולת לייעל תהליכים ולחסוך עבודה מיותרת, מבט הגיוני ומעשי, ויכולת ניתוח וקבלת החלטות טובה. מי שלא מחובר היטב למציאות עלול להתקשות בלימודים ובחיים המקצועיים שאחריהם. אם אתם רוצים לשמור לעצמכם אפשרויות מכל הכיוונים בעולם בו כל כמה שנים נהוג להחליף עבודה, תואר במנהל עסקים  יעזור לכם להישאר רלוונטיים ומבוקשים בשוק העבודה. תנאי קבלה לתואר במנהל עסקים משתנים בהתאם למוסדות השונים.

איזה לימודים כולל תואר במנהל עסקים

תואר מנהל עסקים קלאסי כולל לימודים בקורסים כללים בתחומי ניהול שונים כמו: ניהול כוח אדם, קורסים כלכליים מסוגים שונים, וקורסים במערכות מידע מתקדמות. קורסי החובה יהיו בעיקר בכלכלה, סטטיסטיקה ומתמטיקה. בהמשך התואר כל סטודנט צריך לבחור תחום בו הוא מעמיק ומתמחה. במוסדות מסוימים יש אפשרות להמשיך במסלול רב תחומי. לרוב, עם סיום הלימודים, הסטודנטים יתבקשו להציג פרויקט עליו הם עבדו תוך יישום השיטות והכלים אותם רכשו בלימודי התואר.

מה עושים בפועל עם לימודי מנהל עסקים?

בלימודי מנהל עסקים תרכשו יכולות מגוונות בשלל תחומים כמו: ניהול כוח אדם, עיסוק בטכנולוגיות מידע, שיווק ומכירות, ותחומים כלכליים הקשורים למימון וחשבונאות. כל מי שהוא בעל תואר במנהל עסקים יכול להקים עסק פרטי ולנהל אותו בעזרת הידע התיאורטי והמעשי שרכש. אפשרות נוספת היא כמובן השתלבות בחברה קיימת כמו בנק או חברת מזון בתפקידים שונים. התפקידים יכולים לכלול עבודה מול לקוחות, יצרנים, או עבודה משרדית 'מאחורי הקלעים'.

ריכזנו עבורכם רשימה קצרה של כמה דוגמאות למקצועות בהם יכולים להשתלב בוגרי לימודי מנהל עסקים:

  1. מנהל מותג - בחברות המחזיקות כמה מותגים, מנהל מותג הוא האחראי העליון על כל פעולות השיווק של אחד המותגים. ישנן חברות בהן מדובר על תפקיד התחלתי, אך ישנן חברות בהן מדובר על תפקיד בכיר מאוד. מנהל מותג עוסק בעיקר בתחום השיווק. לסטודנטים עם התמחות בשיווק או דיגיטל יש סיכוי טוב יותר לזכות במשרה בתחום.
  2. אנליסט - אנליסט הוא אדם שמבצע עבודת מחקר בעולם הפיננסי. אנליסט חייב לשלוט בכל מה שקורה בשווקי המניות ואגרות החוב השונים, ולנסות להעריך מה יהיו הביצועים של כל חברה ומניה. ישנן משרות לאנליסטים בבנקים, חברות ביטוח ובתי השקעות. תפקיד האנליסט נחשב ליוקרתי מאוד והוא מתאים לבוגרי לימודי מנהל עסקים שמתעניינים בשוק ההון.
  3. מנהל משאבי אנוש - בכל חברה ישנה מחלקת ניהול משאבי אנוש. המחלקה אחראית על שלל העניינים הנוגעים לכוח האדם של החברה כמו: שימור וגיוס עובדים, השתלמויות, מוגנות ועוד. התפקיד מתאים במיוחד למי שאוהב לעבוד עם אנשים.

אתר שוקיסט

אם אתם לא בטוחים האם אתם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי מנהל עסקים, כנסו לאתר שוקיסט. באתר ישנם מחשבונים המשקללים את תנאי הקבלה. הזינו את ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלכם, והאתר יחשב עבורכם את סיכויי הקבלה. מעבר לחישוב הסיכויים האתר יוכל להמליץ לכם על מוסדות שונים על פי השיקולים האישיים שלכם. גם אם סיכויי הקבלה שלכם נמוכים, האתר שוקיסט ינחה אותכם אילו ציונים אתם צריכים לשפר על מנת להתקבל ללימודים הרצויים. אם עוד לא עשיתם מבחן פסיכומטרי האתר יחשב בשבילכם איזה ציון תצטרכו לקבל במבחן על מנת להתקבל לתכנית הלימודים המבוקשת במוסד בו אתם רוצים ללמוד. כדאי לזכור שיש תכניות לימודים שונות ומוסדות אקדמיים שונים שאפשר להתקבל אליהם על סמך ממוצע בגרות בלבד. אתר שוקיסט יציג לכם גם את סיכויי הקבלה שלכם למוסדות אלו.  

 

מנהלים אנשי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד