י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגנה את תקיפות ישראל

שגריר רוסיה בסוריה: לא נכון שהחיילים שלנו יעזבו המדינה

שגריר רוסיה בסוריה אמר לתקשורת הסורית כי נסיגת החיילים הרוסים מסוריה והעברתם לאוקראינה אינה רלוונטית, וכי "על המשטר הישראלי להפסיק לתקוף את סוריה". השגריר גינה את תקיפות חיל האוויר הישראלי "המשך ההתקפות של ישראל על סוריה מפרות את החוק הבינלאומי ואינן מקובלות"

שגריר רוסיה בסוריה: לא נכון שהחיילים שלנו יעזבו המדינה
הרס השדה בדמשק צילום: התקשורת הסורית

שגריר רוסיה בסוריה אלכסנדר יפימוב, אמר לתקשורת הסורית כי נסיגת החיילים הרוסים מסוריה והעברתם לאוקראינה אינה רלוונטית, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים'.

בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" שפורסם היום (ראשון), הוא אמר כי רוסיה ואיראן נמצאות כחוק בסוריה לבקשת דמשק, וכי טהראן ומוסקבה אינן מתחרות בסוריה. בנוגע למתקפה האחרונה של חיל האוויר הישראלי בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, אמר השגריר הרוסי כי "המשך ההתקפות של ישראל על סוריה מפרות את החוק הבינלאומי ואינן מקובלות".

לדבריו, מוסקבה גינתה בחריפות את התקיפות הללו, וכי "הפעולות הבלתי אחראיות הללו מהוות סכנה גדולה לטיסות בינלאומיות ומסכנות את חייהם של נוסעים תמימים".

הוא פנה במסר לישראל ואמר "אנחנו רוצים להפסיק את המעשים הרעים האלה". שגריר רוסיה בדמשק הכחיש את טענת התקשורת בארה"ב כי כוחות רוסים נסוגו מסוריה בשל המלחמה באוקראינה ועברו למדינה לאוקראינה, ואמר כי אין קשר בין הכוחות הרוסיים בסוריה ואוקראינה, "תנועותיהם בחלקים שונים של סוריה הם בהתאם למשימות שהוקצו ולתנאים הצבאיים והפוליטיים במדינה זו, ואין לזה שום קשר לנושאים אחרים".

הוא אמר כי אין תחרות בין כוחות איראן לרוסיה בשטח סוריה. "צבא סוריה הוא זה ששולט במצב בראש ובראשונה, והכוחות הרוסיים והאירניים נמצאים במדינה זו בהתאם לחוק ובהזמנת הממשלה הסורית הלגיטימית".

דמשק סוריה רוסיה שגריר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד