כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פגיעה בשוכני עפר

המבנה היהודי האחרון נהרס בהצתה מכוונת

הבניין היהודי האחרון שנותר בדונקסטר - אנגליה, בבית הקברות בעיר -נהרס. המבנה שימש בפעם האחרונה לפני יותר מ-15 שנה להלוויה יהודית, ומאז שימש כמחסן על ידי צוות בית הקברות "לאיזו רמה אנשים כאלה יגיעו, חילול מקום מנוחתו של הנפטר"

המבנה היהודי האחרון נהרס בהצתה מכוונת
כוחות הכיבוי: אילוסטרציה צילום: כוחות הכיבוי של דרום יורקשייר

צוותי כיבוי הוזעקו אתמול (מוצאי שבת) לבית העלמין 'רוז היל' באנגליה לאחר שבית הטהרה בתוך החלק היהודי של בית העלמין עלה באש. המשטרה לא מסרה בשלב זה אם התקרית נחקרת כמתקפה אנטישמית, אך השריפה גונתה על ידי חברי הקהילה היהודית בדרום יורקשייר.

המבנה שימש בפעם האחרונה לפני יותר מ-15 שנה להלוויה יהודית, ומאז הפך למחסן על ידי צוות בית הקברות. הרב יונתן גולומב רב בית כנסת בעיר שפילד, גינה את השריפה ואמר לתקשורת המקומית: "השריפה, אם מדובר בהצתה אנטישמית, היא אינדיקציה לאיזו רמה אנשים כאלה ישקעו בחילול מקום מנוחתם של הנפטרים". הוא הוסיף: "זה בעצם שימש כאולם תפילה עבור חברי הקהילה היהודית לשעבר של דונקסטר לשעבר בכל פעם שהתקיים יום זיכרון".

"התפילות בבית הכנסת הסמוך פסקו בשנות ה-70, ומבנה בית הקברות היה המבנה היהודי היחיד שנותר. "הגעתי לשפילד ב-1992 ובכל פעם שפנו אלי מדונקאסטר זה היה ללוויה. האחרונה הייתה ב-2006" אמר הרב. "מאז הקבורה האחרונה הבניין הזה נמסר לבעלי בית הקברות 'רוז היל' ולדעתי שימש כמחסן, בתמורה, בית הקברות דואג לחלק הקטן של בית הקברות היהודי בגידור וכיסוח הדשא".

"לכן אם זאת הצתה אנטישמית, לא תהיה שום השפעה מכיוון שלא נשאר אף אחד מהקהילה לשעבר בדונקאסטר. אם אכן זו הייתה הכוונה זה אינדיקציה לאיזו רמה אנשים כאלה יגיעו, חילול מקום מנוחתו של הנפטר". הוא אמר שחפצי בית הכנסת נתרמו לקהילה בשפילד לפני כמעט 20 שנה.

ברוז היל יש מספר קברים יהודיים ביניהם מקס קלץ, שהיה צאצא של הגאון מווילנה, וכן סידני פורמן, הנשיא האחרון של הקהילה העברית דונקסטר וסמואל מוריס ראש עיריית הרובע לשעבר.

אנגליה בית קברות יהודי חדר טהרה הצתה מכוונת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד